Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

JowiHue


aeklo

Anbefalte innlegg

Det kan være hva du vil. :)

Det ser ut som han på HS-forumet har laget en egen device med egne knapper. Knappene var ikke definert i scriptet, så jeg tipper han har først laget knapper som Device ValuesStatus pairs, og så laget Events med "device set to" som trigger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være hva du vil. [emoji4]

Det ser ut som han på HS-forumet har laget en egen device med egne knapper. Knappene var ikke definert i scriptet, så jeg tipper han har først laget knapper som Device ValuesStatus pairs, og så laget Events med "device set to" som trigger.



UpdateSceneDevice, lager ikke den knapper?
Bare å sette opp den til å trigge en gang i døgnet f.eks.?
Ser også at Device Value er fast, så den kunne vel med fordel vært erstattet med en variabel.


Sent from my iPhone using Tapatalk
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, visst pokker. :)

 

Litt synd at han har kodet det spesifikt til sitt bruk (Dim dvRef As Integer = 1006), men det kan du jo enkelt endre. Da er det jo bare å kjøre det scriptet, men husk å velge "Avansert" (det røde flyet) for du må spesifikt velge å kjøre Sub'en "UpdateSceneDevice" (men ingen parametre, de brukes ikke).


Det samme med "UpdateAnimationDevice".

 

Jeg ser derimot fremdeles ingenting som trigger "StartHueScene" og "StartHueAnimation" fra knappe-trykk, og det er litt synd. Det blir jo stiligere hvis man slipper å sette det opp. Hvis du er interessert kan du gjøre dette selv, men det er litt mer komplisert. Her er et lite utdrag fra termostat-scriptet mitt:

hs.DeviceScriptButton_AddButton(thermostatRef, "+", 201, scriptName, "SetpointButtonPress", ScriptParm:=201, Row:=1, Column:=3, ColumnSpan:=1)

Hjelp til DeviceScriptButton_AddButton.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

I og med at jowiHUE hadde et emne spør jeg her :)

Er det ikke støtte for "ON Last Level".
Jeg setter dim til 132 og slår av lyset fra HS3

Når jeg slår på kommer den alltid på 254.

Har jeg gått glipp av noe, eller er det rett og slett ikke støtte for å komme tilbake til den stillingen som var da lyset ble slått av?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Odd skrev:

I og med at jowiHUE hadde et emne spør jeg her :)

Er det ikke støtte for "ON Last Level".
Jeg setter dim til 132 og slår av lyset fra HS3

Når jeg slår på kommer den alltid på 254.

Har jeg gått glipp av noe, eller er det rett og slett ikke støtte for å komme tilbake til den stillingen som var da lyset ble slått av?

 

Dette lurer jeg også på! Jeg har ikke funnet noe «on last level» noe sted... :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.