Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Nøkkelfri dørlås - auto åpne


DrFunk

Anbefalte innlegg

Hei, ser etter en sikker og pålitelig erstatning for dages nøkkel i utgangsdøren. Yale etc høster jo mye lovord. Men jeg for at det akal være interessant vil jeg ha en dørlås som automatisk åpner seg opp når man kommer gående, feks over bt. Å ta opp tlf for å åpne via app er ikke det jeg er ute etter. Er det noen som støtter dette? Kan man få yale til å gjøre dette?

Endret av DrFunk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yale har f.eks mulighet til å sette inn en modul som f.eks kan være koblet til Verisure. Da slår du 6 sifret kode på låsen for å låsw opp og slå av alarm samtidig. Samme når du låser da slår du på alarmen også. Men kan vel koble en slik trådløs modul til noe annet også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har yale doorman og den støtter ikke BT så sant det ikke har kommet en ny versjon.
Jeg har satt den opp til å bruke enten rfid brikke eller kode.
99% av gangene jeg låser opp så bruker jeg kode.

Sent fra min SM-G960F via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, DrFunk skrev:

Noen som vet om man kan få den til å snakke med alarmsystemet til Sector Alarm?

IDlock er glimrende (håper jeg, har to stykker liggende klar til montasje på nye dører), men den vil nok ikke snakke direkte med Sector Alarm, nei. Da må du nok via en smarthus-hjerne.

 

Dessverre har ikke Sector Alarm en åpen API, så all integrering skjer på eget ansvar. Ikke at det er unikt for et alarmselskap, men likevel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en lignende denne med bt modul i forrige hus men brukte aldri bt fordi det ble så bakvendt. Bt tok tid å koble til og så måtte en starte en app for å låse opp. Om jeg hadde bt ørepropp hengende på øret så var jo bt allerede opptatt... Fordelen med denne låsen er at den krever kun 4 siffer pin men den er helt frittstående og må programmeres direkte på tastaturet.

 

Selv om Yale Doorman er dyrere, krever 6 siffer pin og ikke ser på langt nær så pen ut så er det en bedre verden å leke seg i (men jeg har så langt ingen planer om å koble den til HS, den gratis Verisure appen klarer seg rikelig til mitt bruk.).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, DrFunk skrev:

Er det mulig å bruke IFTTT ?

I praksis ikke. IFTTT er ikke smart nok og ikke raskt nok.

 

Men Home Assistant eller HomeSeer (eller tilsvarende) vil kunne gjøre det, selv om du vil bruke litt tid på å sette det opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, DrFunk skrev:

HS ser jo rimelig old school ut, men har mye muligheter. 

Home Assistant har også plenty med muligheter!

Personlig mener jeg HS3 er vesentlig enklere å forholde seg til over tid.

 

Men som med alt annet: Smak og behag. :) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.