Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Philio Plug-in-Outlet w Energy Mete


Evelen

Anbefalte innlegg

 

Hei.

Har vært på jakt etter en energimåler til stikkontakt ei stund, de fleste alternativene er dyre og man må minst opp i 5-600 eller mer.
Men i gårkveld fant jeg noe spennende, Philio Plug-in-Outlet w Energy Meter til kr 379,- (!!)
Sleng såklart inn en bestilling 


Tror dette er noe som selges ifbm Telldus Z-Wave statsingen.
Noen erfaringer med denne?
Tror dere kanskje vi kan se frem til mer billig Z-Wave?
 

 

 

https://www.netonnet.no/art/hjem-og-fritid/smartehjem/philio/philio-plug-in-outlet-w-energy-meter/228475.13025/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Hr Kotelett skrev:

Hadde gjort seg med billigere z-wave fremover hvertfall, og hadde vært ekstra greit om det hadde gått an å hatt 2 sånne i stikkontakten, men ser ut som den der bygger for mye og.

Fra kommentar: " Enheten benytter z-wave plus-standarden, og er utformet slik at det blir plass til to stykker ved siden av hverandre i et standard dobbeltstikk. "

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk denne i går, ihht enheten heter den "Philio Tech. Corp PAN11-1B".

På domoticz-forumet fant jeg at noen hadde utfordringer med denne: https://www.domoticz.com/forum/viewtopic.php?t=6789

Men min erfaring var eneste problemet at den ble identifisert som "Unknown: type=0001, id=0011"

Følgende enheter inkludert:

Uten navn.png

Prosent, amper og volt ble aldri oppdatert, de to Watt-enhetene er tilsyenelatende kopier er hverandre og rapporerer alltid likt.

switch er av/på, denne fungerer supert. Alarm level og type er det mange enheter som har, jeg bruker ikke disse.

 

Men den funker bra :) Eneste jeg har brukt for er watt og av/på så da er den super for meg (Y) Billig å.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.