Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Fibaro 2 Scene controller


Marc

Anbefalte innlegg

Var mye trøbbel med dette før, mener det ble fikset i siste versjon av z-wave plugin. Du er sikker på at du kjører 3.0.1.249? Du prøvde å laste ned beta z-wave plugin? BETA 3.0.1.252

Hvilken HS versjon kjører du? Ikke at det skulle ha noe å si.

 

Skudd i blinde her, prøv å sett paramater 27 til 0.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg har lest endel rundt, og det virker ut som om det har vært et stort problem at en ikke får koblet S2 til scener. 

 

Jeg tok noen screenshot som kanskje kan hjelpe?

 

Jeg prøvde forresten å sette Parameter 27 til 0 (det sto på 15 fra før), men det hjalp ikke stort..

1.thumb.jpg.ad57acfd848611999352714bc60bcca3.jpg2.thumb.jpg.471934881ce0c2edd9df80554ad38747.jpg3.thumb.jpg.1a57e7cb060f491a7a769797ce377a21.jpg4.thumb.jpg.052efb3436006ac09f019fdd22f6dcef.jpg

 

 

Endret av Marc
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men planen var jo egentlig bare å få til at ved å bruke knapp nr 2 så slår alle lys seg av.

 

Hva med å feks direkte assosiere knapp to med en virtuell device, slik at den slår seg på, og så lage en event hvor alle lys blir slått av, og den eventen blir aktivert når den virtuelle devicen blir slått på/av? Eller er det ikke mulig å direkte assosiere med en virtuell enhet?

 

Eller er det noen andre gode løsninger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for all hjelp @GeneralVirus og @ZoRaC ?

 

Da får jeg heller bruke de som triggere for eventer, og eventuelt bruke de med direkte assosiasjoner der hvor det passer.

Ulempen med det fremfor med scener er vel at en mister endel valgmuligheter, og så må en jo da lage to eventer slik at det trigger ved både ON og OFF, siden de kommer til å rotere på S2 knappen.

 

Men det er jo veldig rart at jeg ikke får det til, enda jeg har prøvd med to forskjellige dimmere og en switch.

Men jeg får heller forske litt mer på det siden.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.