Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Sector eller Verisure?


mk1 black limited

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Helt fersk innen hjemmeautomasjon og innen scripting osv. Tenkte jeg skulle forske litt på dette med python script. Når jeg kjører scriptet får jeg imidlertid feilmeldig på linje 57

 

line 57
    print message
                ^
SyntaxError: Missing parentheses in call to 'print'. Did you mean print(print message)?

 

Noen idé om hva jeg gjør galt? 

 

image.png.89fabdecbdb2d71383fa36fcd7006858.png

 

Dette er sikkert bare det første av mange problemer for meg framover, men ett sted må man begynne :)

Edit: Bruker python for windows om det skulle ha relevans...

 

Endret av Joachim
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Moskus skrev:

Tipper det mangler parenteser. Erstatt linje 57 med dette:


print(message)

 

 

Men hvis scriptet er skrevet for Python2, så er det vel en stor sjanse for at det er flere deler av scriptet som ikke er kompatibelt med Python3 også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde å legge til paranteser før jeg la ut innlegg her - det virket ikke.

Forsøkte igjen nå med versjon 2.7, men jeg kom ikke lenger enn til neste feilmelding:

 

line 41, in <module>
    import requests
ImportError: No module named requests

 

Spørs om jeg ikke må sette meg ned å lese litt om python :)

 

image.png.4f466c58024ad02b77db922a1e637699.png

 

Endret av Joachim
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :)

 

Installerte requests, men hadde no luck. Bare nye feilmeldinger...

 

Men jeg testet et annet script https://github.com/petterl/python-sectoralarm

 

Og dette fungerer brillefint.

 

Når jeg kjører f.eks argumentet "armstate" får jeg tilbake dette i kommandolinjen:

 

{
    "status": "success",
    "timeex": "2017-11-23T21:21:00",
    "isSystemDownForMaintenance": false,
    "user": "Felles",
    "time": "11/23 21:21",
    "message": "disarmed",
    "statusAnnex": ""
}

 

Nå må jeg bare finne ut av hvordan jeg kan integrere og bruke dette i min visualisering. Tenker en status-side, og f.eks. aktivere scene "borte" når alarm er aktiv. Har planer om å bruke Comfortclick bOS og "leker" for tiden med dette. Hvis noen har noen tips for videre progress mottas det med takk :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11/20/2017 den 22.26, berland skrev:

Jeg har brukt denne koden til the-louie nå i en måned. Jeg poller sector alarm hvert minutt for alarmstatus, og bruker det til å skru av lys, radio og tv når alarmen armeres.

 

Er det noen som vet hva man får fra API'et om alarmen faktisk går? Hvis innbrudd/brannalarm kunne jeg godt tenkt meg å få skrudd på f.eks. lys. Ved innbrudd kunne f.eks. lyset i hele huset dimmes opp og ned for å tiltrekke oppmerksomhet.

 

(Jeg har spurt Sector Alarm kundeservice, men foreløpig har jeg bare høflig blitt satt videre til teknisk uten noe svar)

 

Nå har jeg fått testet. Alarmen ble utløst i dag tidlig (falsk alarm), men det kommer ingenting i loggen som scriptet laster ned (json). Heller ikke i appen på telefonen er det noen som helst spor av utløst alarm (det som heter 'historikk' i appen er samme informasjon som ligger i json-fila jeg får lastet ned via scriptet).

  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.