Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Zigbee fjernkontroll i HS


Fjaeran

Anbefalte innlegg

Noen som har prøvd Philips HUE fjernkontroll i homeseer ?

Har prøvd to Ikea fjernkontroller. Den runde med 5 knapper og den av/på fjernkontrollen. Ingen av de fungerer noe særlig bra.
Den som fungerer best er den runde. Som gir status på sist inntrykte knapp.. Den av på skrur alle lampene av/på i interface, men ikke i virkeligheten..

 

Er på jakt etter billig fjernkontroll.. Men mulig jeg går for z-wave istedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, mk1 black limited skrev:

Ikke prøvd den, men den 5-knappersaken til Ikea bruker vi 2 av hjemme, og de fungerer veldig bra hos oss?

Fungerer bra når den er koblet opp mot pærene. Men som frittstående mot homeseer funker det dårlig.

Er det mulig å ha fjernkontrollen koblet mot pære og HS samtidig ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Fjaeran skrev:

deCONZ: 2.05.20

firmware : 0x261F0500

 

Det var veldig gammelt. Er vel 2.05.60 som er nyeste og minst 2-3 firmware som er nyere. Var mye bugfiks rundt IKEA i ca .40-.50. 

 

Jeg ville prøvd en oppdatering. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, ZoRaC skrev:

 

Det var veldig gammelt. Er vel 2.05.60 som er nyeste og minst 2-3 firmware som er nyere. Var mye bugfiks rundt IKEA i ca .40-.50. 

 

Jeg ville prøvd en oppdatering. :) 

 

Ser bare 2.05.20   https://www.dresden-elektronik.de/funktechnik/products/software/pc/deconz/

 

Hvor finner jeg 2.05.60 ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.