Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Z-wave enheter slår seg av av seg selv


Actibus

Anbefalte innlegg

De siste dagene har flere z-wave enheter slått seg av av seg selv. 

Det er forskjellige enheter, piller og innstikksmoduler, qubino, fibaro og nexa. 

Får slike meldinger i loggen 

	apr-26 23:10:48										 										Z-Wave										Device: 1 etg Vaskerom Switch Binary Set to OFF					

 

Og jeg har ingen events som styrer et par av disse, så ikke noe som kan forklare hvorfor. 

Fibaro innstikksmodulen gir heller ingen feilmelding slik jeg har opplevd før pga overspenning el. 

 

Eneste fellesnevneren er at jeg har en varmeovn på plugin modul som er koblet fra som har trigget 2-10 sekunder før disse enhetene har slått seg av, og det har skjedd hver gang de har slått seg av. 

Styrt av termostat skriptet til moskus. 

Har nå deaktivert den termostaten, skal se om det hjelper (plugin modulen er tatt ut av kontakten så den timer out når den forsøker å sende kommandoer) 

Endret av Actibus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt tilsvarende problemer. Da var det en Fibaro RGBW modul som hadde fått Associations satt til hytt og pine, den var assosiert til både eksisterende og ikke-eksisterende noder...

Jeg ville sjekket assosiasjonene til denne plugin-modulen aller først. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen assosiasjoner på enheten som kan forklare problemet, men etter at jeg satt termostaten til Off så har det ikke skjedd igjen (og aldri skjedd så lenge wallpluggen har stått i, fungert fint hele vinteren) 

Snodig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.