PotatoMan Skrevet 24. mai 2019 Skrevet 24. mai 2019 Jeg ser etter en lÞsning for Ä fÄ varsel nÄr noen ringer pÄ dÞra inn i hjemmeautomasjonsanlegg.  Ringeklokka jeg har kan levere potensialfri slutning (https://www.siedle.no/xs_db/DOKUMENT_DB/www/Produktinformationen/ZARF_850-0_136560__PI.pdf), sÄ jeg trenger noe som kan ta i mot det og sende det videre pÄ z-wave plus.  Jeg har sett litt pÄ Fibaro dÞr sensor som virker Ä ha mulighet en slik tilkobling, men er det noen som har noen bedre forslag pÄ utstyr? Siter
0 Knutarn Skrevet 6. oktober 2019 Skrevet 6. oktober 2019 On 24/05/2019 at 12:36, bjornepappa said: Fibaro Smart Implant  Har du noe erfaring med denne? VS den gamle "uten" deksel? Siter
0 bjornepappa Skrevet 6. oktober 2019 Skrevet 6. oktober 2019 3 timer siden, Knutarn skrev:  Har du noe erfaring med denne? VS den gamle "uten" deksel? Ikkje til ringeklokke. Men har hatt ein som garasjeportstyring sidan i sommar og det fungerer tipp topp. Siter
0 Moskus Skrevet 6. oktober 2019 Skrevet 6. oktober 2019 Den nye er bedre enn den gamle, med gitte enkelte begrensninger. Du kan (tilsynelatende, jeg har aldri prÞvd det) styre input og output uavhengig av hverandre. SÄ da skal du f.eks. kunne velge om nÄr ringeklokka skal faktisk gi lyd eller ei.  Digger Smart Implant. Min nye favoritt-dings til smarthus. Skulle imidlertid Þnske at den kostet rundt en hundrelapp...  Siter
0 Knutarn Skrevet 6. oktober 2019 Skrevet 6. oktober 2019 Just now, Moskus said: Den nye er bedre enn den gamle, med gitte enkelte begrensninger. Du kan (tilsynelatende, jeg har aldri prÞvd det) styre input og output uavhengig av hverandre. SÄ da skal du f.eks. kunne velge om nÄr ringeklokka skal faktisk gi lyd eller ei.  Digger Smart Implant. Min nye favoritt-dings til smarthus. Skulle imidlertid Þnske at den kostet rundt en hundrelapp...  Bra!  Har 2 stk av den gamle typen og begge har slutten og funke pÄ ringeklokken min pÄ 3-5 mnd  SÄ det begynte og bli dyrt Siter
0 aalberg Skrevet 8. oktober 2019 Skrevet 8. oktober 2019 PĂ„ 6.10.2019 den 22.37, Moskus skrev: Digger Smart Implant. Min nye favoritt-dings til smarthus. Â Ikke meningen Ă„ stjele posten - men kan jeg spĂžrre hvor du har smart implant og hva denne gjĂžr for deg? Siter
0 Moskus Skrevet 8. oktober 2019 Skrevet 8. oktober 2019 2 timer siden, aalberg skrev: Ikke meningen Ä stjele posten - men kan jeg spÞrre hvor du har smart implant og hva denne gjÞr for deg? Jeg har to stykker: 1. Styrer garasjeporten og sjekker om den er lukket. 2. Sjekker om bilen er under garasjeporten eller ei. Hvis ikke, lukkes porten. Siter
0 bjornepappa Skrevet 9. oktober 2019 Skrevet 9. oktober 2019 PÄ 6.10.2019 den 22.37, Moskus skrev: Du kan (tilsynelatende, jeg har aldri prÞvd det) styre input og output uavhengig av hverandre. SÄ da skal du f.eks. kunne velge om nÄr ringeklokka skal faktisk gi lyd eller ei.  Mja. Eg prÞvde dette. Har to garasjeportar, der dei to portopnarane vart kopla pÄ kvar sin utgang. Samtidig kopla eg magnetkontaktane som indikerer stengt port pÄ kvar sin inngang. Det virkar som om at inngang x er linka mot utgang x, ved at ein kort puls pÄ inngang triggar utgangen. Portane vÄre er litt slarkete, som medfÞrer at magnetkontakten kan prelle litt fÞr den stabiliserer seg. Dermed fikk portopnaren ny kommando som gjorde at porten gjekk opp igjen. Det endte med at eg beholdt den litt ustabile Arduino-styringen til indikering og inngangane pÄ Smart Implant er per i dag ikkje i bruk. Men, om nokon har funne ein mÄte Ä splitte inngang frÄ utgang sÄ blir eg VELDIG glad for tips ? Siter
0 Moskus Skrevet 9. oktober 2019 Skrevet 9. oktober 2019 Kan ikke fortelle deg hvordan det skal gjÞres, men manualen sier at det skal vÊre mulig. Se siste setning her:  ... men enten sÄ er det skjult i beskrivelsene eller sÄ ser jeg ikke uten videre hvordan man fÄr det til. Siter
0 Moskus Skrevet 9. oktober 2019 Skrevet 9. oktober 2019 Mulig at det gÄr ved Ä endre parameter 20 og 21 til 0 eller 1: 1 Siter
0 bjornepappa Skrevet 9. oktober 2019 Skrevet 9. oktober 2019 12 timer siden, Moskus skrev: Mulig at det gÄr ved Ä endre parameter 20 og 21 til 0 eller 1: Er pÄ ferie, sÄ fÄr ikkje testa fysisk enda. Men parameter 20 og 21 er satt til 2... Siter
SpÞrsmÄl
PotatoMan
Jeg ser etter en lĂžsning for Ă„ fĂ„ varsel nĂ„r noen ringer pĂ„ dĂžra inn i hjemmeautomasjonsanlegg.Â
Â
Ringeklokka jeg har kan levere potensialfri slutning (https://www.siedle.no/xs_db/DOKUMENT_DB/www/Produktinformationen/ZARF_850-0_136560__PI.pdf), sĂ„ jeg trenger noe som kan ta i mot det og sende det videre pĂ„ z-wave plus.Â
Â
Jeg har sett litt pĂ„ Fibaro dĂžr sensor som virker Ă„ ha mulighet en slik tilkobling, men er det noen som har noen bedre forslag pĂ„ utstyr?Â
11 svar til spÞrsmÄlet
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nÄ og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nÄ for Ä poste med kontoen din.