Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Ikke snakk midt på svarte natta! :)


mk1 black limited

Anbefalte innlegg

Selv løser jeg slike problemstillinger ved å lage en Virtual Device som jeg kaller "Hustid" med disse verdiene:

  • Morgen
  • Formiddag
  • Ettermiddag
  • Kveld
  • Natt

Og i ditt tilfelle ville jeg da ha laget følgende trigger:

 

IF Ute Postkasse... changes and becomes On-Open-Motion

AND IF Hustid has a value that is not equal to Natt

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjør jeg også (men jeg bruker kun "morning", "day", "evening", og "night"), og det er det som setter basisen for hva lysene skal settes til (dimme-nivåer, hvor lenge de er på, om de skal reagere på bevegelse, etc).

 

Så er det bare å lage automatikk på når de forskjellige "tidsstatusene" skal inntreffe. Jeg har det slik (i kortversjon):

  • Morgen fra kl. 06:00 (når EightSleep-lakenet ankommer blir dette endret til: Person står opp etter kl. 05:30).
  • Dag når Lux Ute er > 50. (Manuelt i helgene, for endring til "Dag" kjører opp rullegardiner på soverom også).
  • Kveld når ungenes "sovelys" blir skrudd på (trykk på bryter kjører ned rullegardiner og på med bakgrunnstøy på det aktuelle soverommet, og aktverer lyd-triggeren etter 15 minutter med stillhet, da sover de).
  • Natt når vi legger oss.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å boikotte denne tråden, men kunne du opprettet et nytt emne i hjemmeautomasjon kategorien hvor du skriver litt om dine erfaringer med EightSleep lakenet Moskus? :D

 

Edit: Ops, måtte lese posten din en gang til før det gikk opp for meg at du ikke har fått den enda ;) 

Endret av iblis
Måtte lese posten til Moskus en gang til ;)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.