Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Fibaro FGD-212 funker med domoticz, men ikke bryter


Session

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Har 3 stk Fibaro FGD-212 i et stort rom. Problemet er at den ene kun fungerer gjennom Domoticz og ikke bryteren.

 

Ved å pulse bryteren for å slå den på så går den gjennom hele dimme spekteret før den igjen slår seg av. Enkel puls skal da slå av på lysene? Begynner å bli frustert og misstenker at den er defekt. Enten det eller så overser jeg noe helt idiotisk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ikke montert bryteren feil? Høres ut som om bryteren alltid kortslutter kretsen, og når du trykker på den bryter den kretsen. Dvs motsatt av hva dimmeren forventer.

 

Prøv å flytt fjæren til "andre siden" om det er mulig, slik at bryteren hviler i motsatt posisjon av hva som er satt opp nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde et veldig lignende problem - det ble løst ved å bytte bryter. Jeg vet ikke akkurat hva som skjedde med den gamle, men nå funker det fint. Enig i at det høres ut som om bryteren alltid kortslutter kretsen, slik LaStrada foreslår. Da vil det altså bli "av-pulser" i stedet for "på-pulser".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det bare vært så enkelt. Jeg har prøvd pulsen begge veier. Jeg har til og med prøvd 3 forskjellige brytere for sikkerhets skyld. Siste utvei blir jo å teste uten bryter ved å kortslutte de to ledningene (det er ikke jord her pga gammelt hus).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.