Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Status tekst?


Actibus

Anbefalte innlegg

Mulig jeg er helt på jordet, men klarer ikke å vise status tekst på device management.

Jeg har satt opp en tekst på Status Graphics, value er 0,1,2,3 og med tilhørende statustekster, men på device management så vises bare value og riktig ikon, ingen tekst..?

Vet jo det kan gjøres med event/scripts, men trodde det var litt av poenget med å ha valget for tekst i status graphics fanen?

 

 

 

device.PNG

status.PNG

Endret av Actibus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette skal ikke være et problem. Hvis du kikker på Advanced-tab'en, og se hva som står der?

Hvordan setter du Status Graphics (siden det er en status og ikke control)?

 

Men hvilken versjon av HS3 kjører du? Du skal, for noen versjoner siden, ha et "Control Use" valg under statusene.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjører HS3 Pro på windows, setter status graphics ved å legge til bilde til tilhørende value på status graphic fanen..

 

Control user står der hvis jeg velger  Both eller Control på status control, men da dukker det bare opp knapper med den valgte teksten på

 

 

advanced.PNG

status graphics.PNG

Endret av Actibus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager, overså denne.

Jeg mener: Hvordan setter du value til 0? Det står på Advanced-tab'en at selve teksten nettopp skal være det, altså "0".


Du kan prøve å kjøre dette immediate scriptet under Setup -> Control Panel:

hs.SetDeviceString(160, "", True)

... som fjerner device stringen, da den vil overstyre device status.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.