Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Fjerne døde zwave enheter


Gjelsvik

Anbefalte innlegg

1 hour ago, eivtress said:

Hvis du trykker på root-devicen og så z-wave fanen så har du en knapp som heter "remove bad node". Prøv den.

 

Det fungerte ikke..

 

Node 7 was not removed from any interface in the system, it may still be communicating or function aborted.

 

Den andre har jeg allerede slettet i HS3, men den finnes fortsatt i zwave controlleren..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er et utklipp fra en post jeg skrev på et annet forum angående dette: 

 

En annen ting som er viktig å følge med på er at du ikke har noen "fantom" noder på kontrolleren din. Det vil si noder som fortsatt er inkludert i kontrolleren, men som fysisk ikke er til stede. Dette kan ha en stor negativ effekt på mesh nettverket ditt da kontrolleren vil prøve å kommunisere med denne fantom noden uten hell som igjen skaper en del negativ trafikk på nettverket ditt. 

For å finne ut om du har fantom noder på kontrolleren i Homeseer og deretter slette dem er veldig lett:

Naviger deg til PLUG-INS/Z-Wave/Node Information (det kan ta noe tid før siden loader avhengig av hvor mange noder du har).

Gå igjennom node listen og forsikre deg om at hver eneste node har en fysisk enhet. Skulle du være så uheldig å finne en node som ikke har en fysisk enhet så må du slette den på følgende vis: 

Trykk på fantom noden slik at du kommer til z-wave konfigurasjons siden. 

Screen Shot 2015-05-20 at 18.23.57.png 

Trykk så på "Remove Node".

Screen Shot 2015-05-20 at 18.27.04.png 

Du vil helt sikkert få en feil melding om at noden IKKE ble fjernet fra kontrolleren. Gjenta dette en 3, 4 ganger bare for å være på den sikre siden (feilmeldingen får du som regel hver gang). 

Når dette er gjort så må du restarte z-wave kontrolleren din. Naviger deg til PLUG-INS/Z-Wave/Controller Management. Under Z-Wave Interfaces så velger du kontrolleren din og fra Actions drop-down menyen så velger du Restart THIS interface.

Screen Shot 2015-05-20 at 18.38.54.png 

Når dette er gjort så restarter du Homeseer.

Hvis du nå går på "Node Information" siden igjen så skal forhåpentligvis fantom noden være borte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, iblis skrev:

Du må også restarte selve HS3 for å oppdatere databasen.

 

43 minutter siden, iblis skrev:

Dette er et utklipp fra en post jeg skrev på et annet forum angående dette: 

 

Bare til info: På generelt grunnlag skal ikke dette være et problem som det var i tidlige dager med HS3, da var det muligens litt problemfylt å fjerne en ikke-eksisterende node. Men i den senere tid er det lite problemer, og jeg har prøvd å gjøre alle feil i boka med mitt "forsker-Z-wave-nettverk". Nå går det stort sett bra, med unntaket om at man kanskje må restarte interfacet.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.