Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Wake up-interval i HomeSeer


DiderikFrom

Anbefalte innlegg

Er det noen andre som sliter med å sette wake up-interval på batterineheter?

 

For alle batterienhetene jeg har der jeg får opp denne muligheten, sier homeseer at jeg kan sette 6-1500 minutter, men jeg får en dropdown som bare går fra 0-254. F.eks. er default wake up-interval på en Fibaro dørsensor 6 timer, som er en del mer enn 254 minutter. Jeg ville gjerne stilt dette opp, t.o.m.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor får du en drop-down? Og hvor sier HomeSeer at du kan sette 6-1500 minutter? Jeg blir litt usikker på om vi egentlig snakker om HomeSeer her :)

 

Kan du legge ut et screenshot? Jeg (med min begrensede erfaring) har i alle fall aldri opplevd annet enn at man må sette parametre manuelt, men mulig noen av Fibaro-enhetene har en interface i HomeSeer. Jeg har ingen Fibaro door sensorer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp. Dette er en Fibaro dørsensor. Det samme er tilfelle f.eks. på Mine Aeotec keyfobs, og jeg mener da det har vært det samme for alle enheter der jeg har hatt mulighet til å sette wake-up interval. Jeg har enda ikke sett en enhet der wake-up interval har vært en parameter. Det er det ikke på Fibaroenhetene, f.eks., men settes på mystisk vis direkte fra kontrolleren enten det er HomeSeer, eller Fibaro Home Center.

 

 

Se screenshot. Her har jeg da ikke vekket enheten, men det skal da ikke spille noen rolle. Nedtrekksmenyen går til 254 (som er alt for lite).

Screen Shot 2016-11-08 at 18.43.26.png

Endret av DiderikFrom
Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK... Jeg måtte sjekke mine Fibaro-enheter, og de har ikke denne (Powermeter og Multisensor). Men, når jeg vekket opp en multisensor, ser jeg at jeg også har en wake-up funksjon som kan settes. Men her er det faktisk tid som settes, ikke en direkteverdi:

 

Skjermbilde.PNG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutes ago, psv021 said:

OK... Jeg måtte sjekke mine Fibaro-enheter, og de har ikke denne (Powermeter og Multisensor). Men, når jeg vekket opp en multisensor, ser jeg at jeg også har en wake-up funksjon som kan settes. Men her er det faktisk tid som settes, ikke en direkteverdi:

 

Skjermbilde.PNG

 

Slik ser det ikke ut hos meg. Mine Fibaro Motion Sensors har akkurat samme oppsett i HomeSeer på wake-up som mine dørsensorer. Bevegelsessensorene har dog i tillegg en masse andre HomeSeer-definerte innstillinger. Min erfaring er dog at HomeSeer definerer disse innstillingene fullstendig galt på europeiske versjoner: her kopieres bare USA-innstillingene ukritisk, så jeg bruker aldri disse når jeg kan sette parmeterene direkte.

 

6 minutes ago, Moskus said:

... men kan du skrive inn en verdi selv?

 

Hva sier manualen om wake up time? Det er jo en parameter som settes, du kan sette den manuelt.

Nei, du kan ikke skirve inn noe selv.

 

Er det en parameter? Jeg kan ikke finne at noen fibaroenheter har en paramtere som kan definere dette. Jeg sjekket også raskt noen andre batterienheter, og de har heller ikke parameter for dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.