Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

WLED - Finner ikke WLED-AP og får dermed ikke koblet til


Moskus

Anbefalte innlegg

Alle deler har ankommet, og jeg satt i går og skulle flashe WLED til en NodeMCU. Etter litt frustrasjon med maskinen og forsøk med en ny PC, så det til slutt ut til at det fungerte. Men etter reboot kommer ikke "WLED-AP" opp som et trådløst nett, og jeg kommer meg ikke videre.

 

Jeg har forsøkt:

  • Å flashe denne firmware releasen (0.10.) og har forsøkt med både "WLED_0.10.0_ESP8266.bin" og "WLED_0.10.0_ESP8266_1M_full.bin".
  • To ulike programmer for flashing; PyFlasher 4.0 og ESP8266Flasher¨'
  • To forskjellige NodeMCU'er, med garantert forskjellig "opprinnelse" (de har litt forskjellig pin-layout).

 

De svarene jeg finner med Google er ikke veldig hjelpsomme.

 

Hva kan jeg prøve nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjorde det samme i går.
Flashet 2stk Nodemcu med Pyflasher, men windows versjonen: https://github.com/marcelstoer/nodemcu-pyflasher

Brukte WLED_0.10.0_ESP8266.bin , baudrate 115200, Dual I/O (DIO)

Når flash var ferdig plugget eg ut Nodemcu og inn igjen for en restart. Då kom WLED-AP opp. Antar du har prøvd å restarte Nodemcu ja?

Ellers har eg ingen gode råd å gi...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Bostad skrev:

Antar du har prøvd å restarte Nodemcu ja?

Ja, flere ganger. Får prøve en gang til.

 

21 minutter siden, Bostad skrev:

Flashet 2stk Nodemcu med Pyflasher, men windows versjonen

Bruker også Windows-versjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Moskus skrev:

Ja, flere ganger. Får prøve en gang til.

 

Bruker også Windows-versjonen.

Har du testet annen firmware på dei slik at du veit at Wifi funker?

Antar du har sjekket wifi fra flere devicer?

Regner med du har testet dette, men må no sjekke😄

Første gang eg er borti Nodemcu, slik at eg har ikkje beste forutsetning til å hjelpe. Men i og med eg fikk mine i går og testet på 2stk som då virket.

Legger ved fila eg brukte. Du kan no teste den, at det plutselig ikkje er noke feil med dei som ligg ute.

WLED_0.10.0_ESP8266.bin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Bostad skrev:

Har du testet annen firmware på dei slik at du veit at Wifi funker?

Nei, faktisk ikke. Men det får jeg gjøre nå. Men det er to uavhengige enheter, så da skal det litt mer til for at det er problemet. Men verdt å teste likevel.

 

46 minutter siden, Bostad skrev:

Antar du har sjekket wifi fra flere devicer?

Japp. ;)

 

15 minutter siden, Preference skrev:

WLED-AP skal jo ikke komme opp om den klarer å koble til nettet ditt? Da må du finne dens IP adresse og koble til vha den.

Ja, men siden dette er helt nye NodeMCUer så tviler jeg på at den kan gjette ssid og passord... ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, uflaks og idioti i kombinasjon gjør alt mye vanskeligere. Den ene (som er en ESP8266 NodeMCU) har nok en feil i loddingene et sted. Jeg klarte til slutt å tving WLED inn på den med å holde på ledningen på en bestemt måte. Den andre viste seg å være en ESP32...

 

Etter å rote en del i arkivet fant jeg andre ESP8266-moduler. Gikk dønn inn med en gang! :) 

  • Haha 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Kråkerøymannen skrev:

 

Flashet du WLED via ESPHome? Det er interessant.

Hvordan gjorde du i såfall det? og hvilken funksjonalitet har du i WLED da?

 

Brukte bare programmene / CLI for å flashe brettet med WLED .bin-filen så det er helt samme funksjonalitet som alle andre med WLED har :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.