Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

UZB backup/restore - jeg gikk i fella, hjelp :)


espenvp

Anbefalte innlegg

Etter å ha lest utallige tråder (etter skaden inntraff) har jeg innsett at jeg har tråkket i salaten. Jeg har nå en kontroller uten noder!

 

Jeg har regelmessig tatt backup av UZB1:
image.png.a306754344d2118311492ba792b1bd67.png

 

Prøvde en restore - for å resette ruting-tabellen:

image.png.eb48acdc9a70dcb183f20fc1bdf9a77a.png

Med de konsekvenser at interfacet blir slettet og resatt!

 

Når så restore feiler, er krisen komplett og jeg sitter igjen med en kontroller uten noder:

image.png.bf81245266e0cc9235c967d4aaa5504e.png

 

Spørsmålet mitt til dere blir da:  

Er det en smart måte å få nodene mine tilbake til kontrolleren på? Backupen jeg prøver å restore inneholder all node info, så den har jeg.

 

PS: Jeg har funnet ett tips og det er å bruke en UZB med firmware < v5.06 og gjøre restore mot den, men da er spørsmålet mitt - hvordan nedgraderer jeg FW på en UZB?

 

Oppsett:

HS4 Pro, på win2019 server

UZB1 med FW v.5.39 (siste)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, espenvp skrev:

PS: Jeg har funnet ett tips og det er å bruke en UZB med firmware < v5.06 og gjøre restore mot den, men da er spørsmålet mitt - hvordan nedgraderer jeg FW på en UZB?

Jeg vet ikke om det teknisk mulig å nedgradere, men hvis det går, så tror jeg det er eneste mulighet... :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor i landet holder du til? Kanskje noen av oss kan låne deg en UZB1 med gammel SW så du kan restore fra backup’en. For så å ta backup og restore tilbake til din egen stick med f.eks. Aeotec sitt verktøy.

 

Eller, dette kan kanskje gjøres «remote» ved at du sender backup-fila til noen med en gammel UZB?

I så fall så kan jeg gjøre et forsøk da jeg har en ekstra stick liggende.

  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Quote

Hvor i landet holder du til? Kanskje noen av oss kan låne deg en UZB1 med gammel SW så du kan restore fra backup’en. For så å ta backup og restore tilbake til din egen stick med f.eks. Aeotec sitt verktøy.

 

Det er jo en plausibel metode :) Bor i Bergen. 

 

Quote

Eller, dette kan kanskje gjøres «remote» ved at du sender backup-fila til noen med en gammel UZB?

I så fall så kan jeg gjøre et forsøk da jeg har en ekstra stick liggende.

 

Tusen takk for tilbudet, tar direkte kontakt om de to UZB jeg har bestilt (er på vei) ikke er <5.06 :)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.