Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

kan ikke slå av lys med bryteren (Fibaro Dimmer 2)


2jan

Anbefalte innlegg

Jeg har 4 downlights med LED GU10 pærer som jeg nylig fikk installert Fibaro Dimmer 2 til. Når jeg skruer av og på lyset med z-wave fungerer det fint. når jeg skruer på lyset på bryteren derimot (standard Elko pluss bryter) går lyset på, men ikke av igjen ved nytt trykk. Lyset blir dimmet ned en god del, men er fortsatt på. Bruker samme setup i et annet rom der dette fungerer fint med 6 like downlights, samt et tredje der jeg har 2 like downlights, så skjønner ikke helt hva som kan være problemet?

Endret av 2jan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg oppdaterte parameter 20 til verdi 0, og det ser faktisk ut til å ha gjort jobben! Skjønner det ikke helt, for selv om dimmer ikke var ny så resatt jeg den før installasjon.. får sjekke litt over tid at det faktisk fungerer som tiltenkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutes ago, Moskus said:

Kan det også være at pulsfjæren står på feil side av bryteren?

Haha! Der har vi løsningen! Impulsfjæren står forsåvidt på rett plass, men elektrikeren har montert bryteren opp ned! Byttet fjæra fra oppe til nede så er alt plutselig som det skal være!

  • Like 2
  • Thanks 1
  • Haha 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutes ago, 2jan said:

Haha! Der har vi løsningen! Impulsfjæren står forsåvidt på rett plass, men elektrikeren har montert bryteren opp ned! Byttet fjæra fra oppe til nede så er alt plutselig som det skal være!

Og snudde hele bryteren nå slik at det er likt som resten av huset, takk for super hjelp.!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.