Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Trippelbryter på Qubino dimmer


iceball

Anbefalte innlegg

Noen som har fått en trippelbryter til å fungere med Qubino dimmeren? Både knapp 2 og knapp 3 aktiverer Sensor Binary Reserved 3. Får ikke aktivert Sensor Binary Reserved 2.

 

Til info så blir alle innganger automatisk aktivert når jeg har lagt til mine Qubino enheter, så ingen behov for å eksludere og inkludere osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan ser assosiasjonene ut? :) 

 

Den ‎20‎.‎11‎.‎2016 klokken 20.06, iceball skrev:

Til info så blir alle innganger automatisk aktivert når jeg har lagt til mine Qubino enheter, så ingen behov for å eksludere og inkludere osv.

Hva mener du her? Det er sjeldent det er behov for å "ekskludere og inkludere".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Moskus skrev:

Hvordan ser assosiasjonene ut? :) 

Nå har jeg visstnok tullet til noe mer, for nå styrer både I2 og I3 av og på I1 dimmeren. Assosiert gruppe 1, 5 og 8 til HS, men forsøkt å legge til enda flere..

 

Legger merke til at alle enhetene jeg har som er koblet til enkel bryter kommer opp med Switch Multilevel (Ver 3) + denne trippelbryteren i gangen.

Downlights gang 1.etg.JPG

 

Har også to av den samme enhetene i stua som jeg har forsøkt å få til å fungere i dag, bare med dobbellbryter. Der kommer ikke Switch Multilevel (Ver 3) opp under Controlled. Her får jeg I2 til å styre Switch Binary 1 av og på (men kun uten fjær, vil ha push?). Hjelper ikke å endre på parameter 2 for push button. Assosiasjon 1 og 5 til HS.

Downlights stue.JPG

 

Har forsøkt å legge til og fjerne enhetene i stua en rekke ganger i dag. Under inkludering kommer det opp at HS legger til I1 til endpoint 1, I2 til endpoint 2 osv. Når man derimot åpner assosiasjoner etter inkludering så er det helt tomt i oversikten. Og en error på Switch Multilevel ved inkludering. Ikke mulig å legge til endpoints ved assosiasjon, står det er lagt til og alt ok, men kommer ikke opp noe.

 

23 timer siden, Moskus skrev:

Hva mener du her? Det er sjeldent det er behov for å "ekskludere og inkludere".

Under parameter 100 og 101 står dette: NOTE1: After parameter change, first exclude module (without setting parameters to default value) then wait at least 30s and then re include the module!

 

Legger ved riktig versjon av manualen også.

Qubino_ZMNHDD1_V1.4.pdf

Endret av iceball
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde ikke I2 og I3 virket med HomeSeer. Det gjorde de hvertfall ikke med firmware som var den nyeste for et halvt år siden.

 

Og jeg har hatt skikkelige problemer med å få inkkludert nye qubino-moduler: HomeSeer gidder ikke bruke tid på å fikse bugs for EU-moduler.

Det ligger fortsatt unresolved bug på bugzilla, og Helpdesk har bedt om å få bekreftet issue, intet mer.

 

Men ja, du skal ekskludere og inkludere på en viss måte etter å ha endret parameter 100 og 101, men det spiller liten rolle når du sannsynligvis ikke får det til å funke uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Den 22.11.2016 klokken 20.52, DiderikFrom skrev:

Og jeg har hatt skikkelige problemer med å få inkkludert nye qubino-moduler:

Jeg hadde problemer med dette via siste offisielle z-wave plugin, men med siste beta fungerte det uten problemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.