Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Debugge event


bjwanvik

Anbefalte innlegg

Dette er egentlig et generelt spørsmål, men siden jeg har en konkret sak jeg sliter litt med kan jeg bruke den som eksempel :)

Hvordan i all verden får en aktivert debugging av events?

 

Fant noe fra Homeseer som nevner et script, og har prøvd å lagt inn følgende script (her er også eventen jeg sliter med), men det skapes verken noen mappe for debug-logger eller noen loggfil i loggmappa, så jeg vil anta at jeg har gjort noe galt?

 

debug_hs3.jpg

 

 

Forøvrig er problemet med eventen at lyset slås på etter en stund, og jeg må da manuelt slå det av igjen :(

Timeren ligger der for at eventet hvor filmen er ferdig skal teste mot timeren (for å unngå ivrige barnefingre som synes det er morsomt å trykke på brytere...) før det kan kjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så denne eventen kjører slik den skal, men så går lyset på igjen etter at eventen er ferdig? Er du sikker på at det er denne eventen som lager problemet da? Kan det være andre eventer som slår på lyset etter en stund? Jeg har ikke svar på debug-spørsmålet, men jeg bruker HS3-loggen stort sett til debug. Går timeren slik den skal når eventen kjøres? Det vil vel indikere at eventen kjører slik den skal.

 

Litt på siden: Hva er formålet med de to eject'ene? Den første etter 1 minutt, så en ny etter 3 minutter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er dokumentasjonen: http://www.homeseer.com/support/homeseer/HS3/HS3Help/scripting_appplugins_debugmode.htm

... men jeg har aldri prøvd den så jeg vet ikke hva du får ut.

 

Funksjonen skal kjøres én gang, gjerne i et separat Event (og Action).

 

 

2 timer siden, bjwanvik skrev:

Forøvrig er problemet med eventen at lyset slås på etter en stund, og jeg må da manuelt slå det av igjen :(

 

Lyset slås på "etter en stund"? Det skal det jo ikke. Når dette Eventet triggers, hva ligger i Event-gruppen "Delayed Events" (som slike "after a delay"-actions havner)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var den dokumentasjonen jeg tok utgangspunkt i, men har altså ikke fått det utfallet jeg ventet..
Jeg skal gjøre et nytt forsøk om litt nå - oppdaget at loggen var noe annerledes tidligere i kveld, så det kan være jeg får nok info ut fra loggen også.

 

delayed.jpg

Dette ligger i delayed actions.

Har sett igjennom alle, og ingen av de har noe med kinoen å gjøre.

(Forøvrig noe merkelig at det havner events der med noe som for meg virker til å være tilfeldige datoer, og klokkeslett som nok er solnedgang, samt justering av dimmeren på dukkestua..)

 

@psv021 Den andre "ejecten" er for å kjøre skuffa på Blu-Ray'en inn igjen. Går via Harmony-hub, men tipper det ville hett eject om jeg kunne kommunisert direkte med spilleren også. (Det blir vel på neste tenker jeg.. Nå har jeg en DVD-2500BT som skulle være helt rå, men den er _utrolig_ enkel, så denne er igrunnen bare et drev med HDMI-utgang..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der tror jeg sannelig jeg knekte den!

 

Så i loggen at den satte igang eventet igjen (med unntak av styring av effektforsterkere som allerede var på), og begynte å tenke i litt andre baner..

Er jeg på riktig spor om jeg tenker at polling på bryteren som ser ut til å være satt til 24 minutter kombinert med triggeren "had its value set to ON" er problemet her?

Endra triggeren til "Changes and becomes on" isteden, så får jeg gjøre et nytt forsøk, men føler meg 98% sikker allerede da jeg også ser i loggen at når den er pollet har den også satt verdi til ON..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, bjwanvik skrev:

Er jeg på riktig spor om jeg tenker at polling på bryteren som ser ut til å være satt til 24 minutter kombinert med triggeren "had its value set to ON" er problemet her?

Ja, det kan vel være. Du kan endre til "device was CHANGED to" for å teste hypotesen.

 

Men jeg trodde ikke "set to on" skulle trigge på poll, med mindre verdien blir noe annet i mellomtiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.