Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Styring av Flexit Nordic aggregat?


ProphetSe7en

Anbefalte innlegg

Tror vi misforstår hverandre litt.  Med tilkobling av aggregat til ventilator trodde jeg det var snakk om å kjøre ventilator på samme avkast som aggregatet bruker, og dermed lurte jeg på om det måtte ventilator fra Flexit for å løse dette.

 

Trykkvakt har jeg lagt opp rør til nå så det skal på plass nå når det nye kjøkkenet monteres. Så da er alt under kontroll. Har lagt opp rør til bad og vaskerom også dersom det skulle vise seg at det er behov for å gjøre noe her også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ProphetSe7en skrev (2 timer siden):

Med tilkobling av aggregat til ventilator trodde jeg det var snakk om å kjøre ventilator på samme avkast som aggregatet bruker, og dermed lurte jeg på om det måtte ventilator fra Flexit for å løse dette.

Nå har ikke jeg flexit, men et Strømberg Heru aggregat. De fraråder å koble avsug fra en kjøkkenventilator på (eller bakenfor) det spesifikke aggregatet som jeg har. Antar at aggregat bør være lagd for dette med hensyn til at matlukt ikke skal spres rundt i huset og det å få fett inn i rør som helst ikke skal ha fett. Står det ikke noe om dette i papirene som fulgte med ditt aggregat?

Endret av stigvi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der er egen kanalstuss på aggregat som er til kjøkkenventilator. Ventilatoren har da ikke vifte, men bare spjeld som åpner og så er det viften i aggregatet som suger ut luft.

 

Bruker man egen ventilator (med egen vifte) kobles denne ikke til aggregatet med kanal, men går til eget avkast i fasade/over tak.

Trykkvakt for økt tilluft og redusert avtrekk på aggregatet anbefales når man har ventilator med egen vifte, for å få bedre sug i ventilator og at balansert ventilasjon ikke jobber imot. Eventuelt åpne nærliggende vindu.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sjølv gått til innkjøp av flexit og hadde håp om å få det styrt smart, gjerne lokalt via ethernet via bacnet eller modbus... for å kunne få litt innsyn i tempratur, styring av modus, tempratur og denslags.

 

Med min begrensa kunnskap om denslags så ser eg meir mot at alle som søker seg fram til denne tråden tek kontakt med flexit og etterlyser offentlig app til diverse smarthusplattformar! I det minste eit API eller sånn teknisk greie slik at tekniske folk kan fikse ei god løysing! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.