Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Elko smart pluss 316gled - Pre 2019 Firmware oppdatering


Anbefalte innlegg

Er det noen som vet om det er mulig å oppdatere firmware for Elko smart pluss 316gled som er laget før 2019 slik at de ikke lenger har problemer med å fungere med andre subber slik som Homey? Eller er det begrensninger i hardwaren som gjør dette umulig?

 

Elko selv virker ikke til å ha filla peiling på produktet sitt og klarer ikke en gang å finne Firmware filene fordi de er organisert dårlig i deres mapper... disse filene burde ligge offentlig på deres nettsider.

 

Hvis noen har firmware filer for disse dimmerne som er nyere en 2019 så er jeg veldig takknemlig om de deler de med meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry det er ca 1000 år siden de første spede forsøkene med ELKO Dimmere og termostater jeg gjorde og de har ligget i skuffen siden da.

Jeg gjorde ETT forsøk på å oppgradere en dimmer som resulterte at den sluttet å fungere og bare var å kaste :(

 

Ellers synes jeg beskrivelsen til @ohenrik bruker på ELKO virker veldig korrekt..

 

Husk at ELKO ikke lenge er ELKO men kjøpt av Schneider og at det foregår en intern maktkamp om IOT tingene der ;) 

 

Dog klarte jeg å råde min sønn til å bruke BARE elko dimmere og termostater da han totalrenoverte og jeg må før eller senere stilles til ansvar for all den HW'en han nå har i veggene. Så OM noen kommer opp men en løsning her så si ifra !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjipt å høre. Jeg var heldig nok til å ikke å ødelegge dimmeren når jeg forsøkte å oppdatere, men det gjorde liten forskjell. Vurderer å kjøpe Elko smart huben da den Vistnok skal oppdatere firmware automatisk. Mulig det da fikser problemet.

 

Kan gi beskjed om det løser saken i så fall. 

 

Hvis det ikke fungerer så selger jeg 2019 dimmerne til noen som vil ha de + Elko hubben (som vistnok ikke skal ha noe problem med 2019 dommerne) og så kjøper jeg nye dimmere... irriterende greier når de koster over 2000 kr. pr. stykk.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, ohenrik said:

Vurderer å kjøpe Elko smart huben da den Vistnok skal oppdatere firmware automatisk. Mulig det da fikser problemet.

 

 

Jeg tror ikke det vil hjelpe deg, jeg tror nemlig ikke gamle firmware versjoner søtter OTA (over the air) oppdateringer. Men det er lenge siden jeg har sett på det så er ikke sikker.

 

Edit: Jeg har oppdatert mine 2018 316Gled dimmere fra 0.0.19 til 0.0.20 med filene herfra, men om det løser problemene dine vet jeg ikke.

 

 

Endret av Neophyte
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.