Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Nexa EYCR-201 - inkludering HS3


Shen

Anbefalte innlegg

Sliter med att få in Nexa EYCR-201 (dimmer) i HS3 via RFXCOM plugin, någon som kan hjälpa?

Har försökt med AC_Dimmer och trycker på inlärningsknappen på Nexa så att den blinkar, därefter "On" i Homeseer men Nexa slutar inte blinka, får inget kvittering i form av av/på 2 ggr på lampan..

Endret av Shen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hej alla, tack för alla snabba svar!

 

En blunder från min sida, jag höll inne knappen på dimmern för att få den i inlärningsläge, det var fel! Man skulle bara trycka en gång, så gäller att läsa i bruksanvisningen lite bättre ?

 

Den ska tydligen ha 8 st dimmernivåer: "Universalkontaktadaptern har 8 inbyggda dimmernivåer som styrs av programvara, så att den lägsta ljusstyrkan kan justeras för de olika typerna av lampor som används."

 

Detta tycker jag inte fungerar vidare bra i Homeseer, tror inte den får till alla 8 lägen, det är väldigt liten skillnad när jag drar "dimreglaget" fram och tillbaka i Homeseer. Från en Nexa fjärrkontroll kan jag justera detta bättre. Finns det några gränser, värden jag kan ändra på för att få detta till? 

 

 

Nexa_Printscreen.PNG

Endret av Shen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Moskus skrev:

Tror du må høre med Bert på support at RFXCOM.com, det er han som kan det best.

Okej, kan skicka iväg ett mail mest för att se om man får lärt sig något. Har inte tänkt ha fler av dessa på 433 mhz ändå, köpte det i brist på något att leka med, de var ju så billiga :-)

Har precis kommit igång och ska försöka mig på Jon00 chart script i HS3 och lite Fibaro dimmers kanske mot helgen! Tänkt ha mest på Z-wave, men har många termometers/hygrometers på 433 mhz.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.