Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

HS Tale på Raspberry


Fermate

Anbefalte innlegg

Jeg løp ut og impulskjøpte meg en Raspberry PI 3 med Skjerm på lørdag :)

Fikk den greit opp å kjøre med Win 10.

 

Men så er spørsmålet:

I vindfanget har jeg en gammel PC som er gjemt inni en benk. Den kjører W7 og HS Speakerklient med en USB høyttaler og en USB mic.

(Tale er fint på vei ut eller inn)

 

Men nå begynner vifta på den PCen å si takk for seg og så var tanken at jeg kanskje kunne bytte den med en Raspberry?

Kan godt være med HS Speakerklient i første omgang

- Eller Alexa?

- Eller jeg har lest at en kan kjøre Squeezebox på dem(?) Og da kan en vel i alle fall kjøre tale UT (?)

 

Jeg er helt grønn på Raspberry og tar imot alle tips med takk

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det virkelig enkelt å få Win10 inn på RPi3? Har lurt lenge på det...

 

SpeakerClient.exe kan ikke kjøre på Win10 IoT-edition, for du kan ikke kjøre Win32-programmer. Programmene må være i "WinRT" (mest kjent som "app"). (Som forsåvidt bare er NOK EN GRUNN til at vi snart burde få HStouch i Windows 10 app format).

 

Men det gjør det forholdsvis enkelt å skrive egne apper. :)

 

 

Men en RPi kan fint brukes som en Alexa-enhet (men da med Linux): Courtesy of Amazon themselves.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Moskus skrev:

Var det virkelig enkelt å få Win10 inn på RPi3? Har lurt lenge på det...

 

SpeakerClient.exe kan ikke kjøre på Win10 IoT-edition, for du kan ikke kjøre Win32-programmer. Programmene må være i "WinRT" (mest kjent som "app"). (Som forsåvidt bare er NOK EN GRUNN til at vi snart burde få HStouch i Windows 10 app format).

 

Men det gjør det forholdsvis enkelt å skrive egne apper. :)

 

 

Men en RPi kan fint brukes som en Alexa-enhet (men da med Linux): Courtesy of Amazon themselves.

 

Lastet ned NOOBS herfra:

https://www.raspberrypi.org/downloads/noobs/

Bootet opp og ba om Win10

Stoppet MANGE ganger på det punktet hvor jeg måtte registrere meg på "Windows Insider Program"

(Vil anbefale at du gjør det på en PC først, og venter på å få mailen som kvitterer at deter gjort)

Men så var det egentlig rett fram.

Fulgte en par teite videoer på Youtube...

 

Men den Rpi med Alexa du viser til der krever at du trykker på en knapp :(

-Helt uaktuelt !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Fermate skrev:

Selv Alexa plugin'en til HS har attention frase for knappfri oppstart

Ja, det er jo det som er hendig, men jeg tror ikke Amazon har tenkt å konkurrere ut sitt eget, relativt dyre produkt med å gjøre det tilgjengelig på GitHub....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.