2. ForsÞkte slette Hue-pÊren fra app for Ä ikke fÄ konflikt med dimmeren som eget lys. Derimot fungerer da verken scener eller dimming, pÊre begynner kun Ä blinke
Â
FÞler jeg tenker feil her og at det finnes en smart lÞsning pÄ dette, men greier ikke tenke meg frem til det. Noen tips?
SpÞrsmÄl
Golding
Hei
Â
Jeg begynner Ä bli litt smÄrar i hodet og hadde satt stor pris pÄ noen tips.
Â
Har flere slike som jeg tenker Ä bytte ut dumme av-/pÄ-brytere i leiligheten med: https://www.kjell.com/no/produkter/smarte-hjem/fjernkontroller/smarte-dimmerer/sunricher-smart-zigbee-dimmer-p51595
Alle disse bryterne er i dag koblet pÄ lamper med Hue-pÊrer.
Tanken er Ä kunne styre lyset bÄde i Hue-appen OG med fysisk dimmer (det er jo av og til praktisk).
Har testet oppkobling av én slik, og jeg fÄr da noen utfordringer:
1. I appen vil jeg da ha bÄde Hue-pÊren OG dimmeren som hvert sitt lys - dette skal jo i praksis vÊre det samme lyset, dimmeren skal egentlig kun fungere som en fjernkontroll (men dimmeren mÄ vel vÊre pÄkoblet strÞm uansett, samt sÞrge for at lampe/pÊre fÄr strÞm fra en PÄ-posisjon)? Skal jeg forsÞke legge den til i Hue-appen som "Hue dimmer switch" eller noe annet?
Â
2. ForsÞkte slette Hue-pÊren fra app for Ä ikke fÄ konflikt med dimmeren som eget lys. Derimot fungerer da verken scener eller dimming, pÊre begynner kun Ä blinke
Â
FÞler jeg tenker feil her og at det finnes en smart lÞsning pÄ dette, men greier ikke tenke meg frem til det. Noen tips?
16 svar til spÞrsmÄlet
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nÄ og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nÄ for Ä poste med kontoen din.