Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

HomeSeer på Raspberry mistet kontakt med nettet i juleferien


Godot

Anbefalte innlegg

I går oppdaget jeg at jeg ikke kunne nå tak i huskontrolleren via MyHomeSeer, og det kan virke som Raspberryen har kræsjet. Eller noe. 

Dette har skjedd en gang tidligere, så jeg byttet strømforsyningen fra en 2.5A original Raspberry-sak til en annen 2.5A original Raspberry-sak, sånn bare for å ha prøvd noe.

 

Jeg kommer hjem i morgen kveld, og planen var at HomeSeer skulle skru på varmen i tide, så vi slipper at det er 12C inne når vi kommer! 

Jeg får til å logge meg inn på hjemmeserveren, så nettet er oppe, og fra den får jeg pinget Raspberryen, men ikke logget inn på den.

 

Så det jeg lurer på er, hva er sjansen for at det bare er nett som er problemet på Raspberryen, og at HomeSeer faktisk fortsatt kjører og gjør jobben sin? 

Har andre hatt problem med HomeSeers Raspberry Pi3-distribusjon og nettstabilitet, eller bør jeg lete etter hardware-problemer?

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.