Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Valg av system og utstyr.


prnordmarken

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg har i dag HomeSeer på en SEL som jeg bruker sammen med TibberSeer for og styre vvb og noen lys som slår seg av og på.

 

Nå skal dette systemet vokse en del og vurderer å bytte til feks Homey.

Dette systemet skal dekke:

 

1 Tibberpulse

1 Easee lader

7 varmekabel termostater (2 av de trenger ekstern føler). Elektrikker foreslår Namron termostat touch Z-Wave. Jeg tenker Heatit Z-TRM3. Må jeg også ha tado`er for og få tibber til og styre dette?

1 varmepumpe som styres med sensibio air

2 vvb som ikke skal bruke strøm nå den er dyrest.

1 smart dimmer med hjul. Elektrikker foreslår namron led-dimmer. Jeg tenker Heatit Z-dim.

 

Mye av målet er at ting bare virker. Og at tibber styrer smart for meg, Men vil ha muligheten til og styre litt selv også.

 

Slik jeg ser det må jeg fikse alt selv om jeg fortsetter med HomeSeer.

 

Ønsker hjelp til og velge riktig utstyr og system.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil tro at å gå fra HS til Homey blir et steg i feil regning (motstridende med et voksende system.) HS og Home Assistant er vel ansett som de mest fleksible/konfigurerbare systemene pt. Hvis du vil teste noe preliminært er jo Home Assitant gratis, og du kan kjøre det fra PC-en din for test.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med @petersv. Å gå over til Homey blir nok opplevd som en nedgradering. Regelmotoren har et par hakk mindre fleksibilitet, og du må ha "apper" til alt mulig. HomeSeers Z-wave integrering spiser (nesten) alt ut av esken, og er i mine øyne overlegen Homey der.

 

 

On 03/11/2021 at 18:20, prnordmarken said:

Slik jeg ser det må jeg fikse alt selv om jeg fortsetter med HomeSeer.

Hva forventer du blir enklere hvis du går over til Homey? De samme reglene må jo settes opp.

 

On 03/11/2021 at 18:20, prnordmarken said:

Elektrikker foreslår Namron termostat touch Z-Wave. Jeg tenker Heatit Z-TRM3.

Enig med Z-TRM3.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.