Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Events basert på tid


Superzite

Anbefalte innlegg

Hvordan lage en event som skal:

IF  Motion Sensor changes and becomes On-Open-Motion
    AND IF The time is After 20.00  
 
    AND IF The time is before 08.00
 
Then
Set Devices  Switch Multilevel 1 to 25%

Dette har jeg funnet ut ikke virker da klokka går over 00:00, men må jeg da lage flere eventer for å få dette til å virke. 

Hvordan kan jeg da løse dette enklest mulig, føler at man må lage mange eventer for enkle operasjoner da det ikke finnes en enkel måte å sette opp om en event ikke stemmer skal noe annet gjelde uten å lage en ny event. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke bare klistre på en ekstra kondisjonering, f.eks.

 

IF Motion

AND IF Time after 20.00

 

OR IF Motion

And IF Time before 08.00

 

Then...

 

 

Var nytt for meg at en slik ikke vil fungere etter midnatt. Men jeg ser jo logikken. Jeg har en del slike eventer. Aldri opplevd at de ikke har fungert, så jeg har sikkert unngått problemet litt tilfeldig.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eventuelt, for å være enda mer robust:

 

IF Motion

AND IF Time after 20.00

AND IF Time before 23.59

 

OR IF Motion

AND IF Time after 00.00

AND IF Time before 08.00

 

Then..

 

 

Tror EasyTrigger kan gi en enklere løsning ved bruk av schedule. Har ikke testet det selv, men mener at du kan definere en tidsplan, og kondisjonere eventer på den (IF time within schedule, then...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, psv021 skrev:

Tror EasyTrigger kan gi en enklere løsning ved bruk av schedule. Har ikke testet det selv, men mener at du kan definere en tidsplan, og kondisjonere eventer på den (IF time within schedule, then...)

Riktig. Fungerer bra og gir mulighet for enkle, oversiktlige schedules. Har ikke sjekket om det er mulig å endre disse på en ok måte, uten å gå via "plugin-editor".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, psv021 skrev:

IF Motion

AND IF Time after 20.00

AND IF Time before 23.59

 

OR IF Motion

AND IF Time after 00.00

AND IF Time before 08.00

 

Then..

Det er ikke nødvendig. Det var riktig første gangen. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.