Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Enkel scriptcommand for å kopiere verdi mellom devicer


Fredrick

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Har en virtuell RFXCOM termostat hvor subdevice setpunkt har fått ID 348, også har jeg en Multireg termostat hvor "Energy Save Heating setpoint" har fått ID 241. Jeg forsøker å kopiere setpunkt fra RFXCOM termostat til Energy Save subdevice med følgende kommando, men det virker ikke som om noe skjer. I loggen kjører den uten feilmelding:

&hs.SetDeviceValue"241",(hs.DeviceValue("349"))

Noen som har forslag? Forsøker jeg å kopiere/poste ulike data (integer/status)? Eller blander Value/String? Subdevice Energy Save ser slik ut:

 

Screen Shot 2017-01-06 at 19.36.47.png

 

Finnes det en tilsvarende enkel måte å summere flere enheter på til en virtuell enhet? Tenker å legge sammen effektforbruker på alle panelovner f.eks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Fredrick skrev:

Noen som har forslag? Forsøker jeg å kopiere/poste ulike data (integer/status)?

 

Prøv dette:

&hs.SetDeviceValueByRef 241, hs.DeviceValueEx(349), True

 

 

13 timer siden, Fredrick skrev:

Finnes det en tilsvarende enkel måte å summere flere enheter på til en virtuell enhet?

 

Jada.. :)

&hs.SetDeviceValueByRef SUM_DEV_REF, hs.DeviceValueEx(EN_REF) + hs.DeviceValueEx(NESTE_REF) + hs.DeviceValueEx(ENDA_EN_REF_ETC), True

 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.