Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

12/24 timers visning i browser, viser 24:05 i stedet for 00:05


TomB

Anbefalte innlegg

Er det noen av dere som har sett dette, eller gjelder det bare hos meg?

 

Jeg bruker Chrome og default på visningen via Home Assistant er 12 timers AM/PM, sikkert fordi jeg kjører Engelsk språk i browser. Jeg gjorde om til 24 timers visning, men da viser den tiden etter midnatt slik: 24:59.59, altså den viser ikke 00:59.59. Etter det bytter den selvfølgelig til 01:00.00 og resten av døgnet er korrekt. Det er første gang jeg har sett en tid-visning gå til 24:xx og lurer litt på hvordan jeg kan fikse det, om mulig?

 

Noen som har sett dette og eventuelt fikset det?

Endret av TomB
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • TomB endret tittelen til 12/24 timers visning i browser, viser 24:05 i stedet for 00:05
1 hour ago, stigvi said:

Det er mye og ingenting som viser tid i Home Assistant. Det er lettere å gi et greit svar hvis du gir et eksempel på hvordan det ser ut hos deg.

Slik ser det ut hos meg:

 image.png.b4d78c1c8ae46bce86264effd498939d.png 

 

Ja, beklager. Her er feks en av de som viser 24:xx.00 i stedet for forventet 00:00.00.

 

image.png.90c854a1bce74063b559162d5130f0da.png

 

Når jeg setter 12-timers visning så står det også 12:34.48 AM men det er jo normal visning for 12-timers. På 24-timers pleier det å vise 00 i stedet for 12AM.

Endret av TomB
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutes ago, stigvi said:

Har ingen opplagte gode svar her. Mulig du har noen regionale innstillinger i din nettleser som gjør at klokken 24:05 er fornuftig. 

 

Det er tydeligvis et Chrome issue, jeg testet akkurat Firefox og den viser 0:00.00 osv. Da får jeg grave litt i Chrome og se hva i alle dager som er problemet :) Takk for tilbakemelding uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du satt Chrome til Japansk Locale/Språk? Japanere liker veldig godt å vise slike klokkeslett :P 

 

https://en.wikipedia.org/wiki/Date_and_time_notation_in_Japan

 

Quote

Times past midnight can also be counted past the 24 hour mark, usually when the associated activity spans across midnight. For example, bars or clubs may advertise as being open until "30時" (i.e. 6 am). This is partly to avoid any ambiguity (6 am versus 6 pm), partly because the closing time is considered part of the previous business day, and perhaps also due to cultural perceptions that the hours of darkness are counted as part of the previous day, rather than dividing the night between one day and the next. Television stations will also frequently use this notation in their late-night scheduling. This 30-hour clock form is rarely used in conversation.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutes ago, thoj said:

Har du satt Chrome til Japansk Locale/Språk? Japanere liker veldig godt å vise slike klokkeslett :P 

 

https://en.wikipedia.org/wiki/Date_and_time_notation_in_Japan

 

 

 

Hehe nei, ikke som jeg vet :) Jeg var inne for å sjekke hvordan man setter date/time settings i Chrome, men de har jo dummified den så mye at jeg ikke finner noe sted. Mulig det er jeg som er blitt for dummy, men jeg ser rett og slett ikke hvordan man stiller format noe sted lengre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.