Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

HStouch raspberry pi 3


syver

Anbefalte innlegg

Sliter med at respons fra slidere og endel buttons som er treig/forsinket. Ffra jeg feks prøver å dimme noe tar det en tre fire sekunder før noe skjer på nettbrettet. Av og til virker det også som om brytere/slidere sever sitt eget liv med å flytte seg etter at jeg er ferdig.

Kjører HS3 vanlig utgave på rasberry pi 3 og har et par forskjellige nettbrett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker du den originale strømforsyningen?

 

Erfaringsmessig går Raspberry 3 i en slags sparemodus hvis man kobler den inn i en annen strømforsyning eller i en PC.

Den blir da tregere.

 

Den originale strømforsyningen gir ut 5.1v. Ikke 5v som det meste annet. 2.5A burde holde.

https://www.raspberrypi.org/documentation/hardware/raspberrypi/power/README.md

 

Endret av xibriz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hr koblet opp med en Sundstøm 2,5 ampere så det burte holde. Sjekker cpu bruk på pi*en  mens jeg prøver og bevege ting og tang, men den holder seg lavt. Fra 10% opp til 30% ca. Skjønner ikke dette. Har 6 plugins installert: weatherXML, jowihue, zwave, rfxcom, blbackup. hstouch server...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, syver skrev:

Hr koblet opp med en Sundstøm 2,5 ampere så det burte holde. Sjekker cpu bruk på pi*en  mens jeg prøver og bevege ting og tang, men den holder seg lavt. Fra 10% opp til 30% ca. Skjønner ikke dette. Har 6 plugins installert: weatherXML, jowihue, zwave, rfxcom, blbackup. hstouch server...

 

Men er den på 5.1 Volt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om dette er et spesielt nyttig innlegg, men: jeg byttet akkurat fra en pi2 til en nuc med core i5 (fordi sistenevnte ble ledig). Linux på begge to. Jeg har ikke HS Pro fordi jeg ikke helt ser poenget med HSTouch. Det siste halve året virket ikke sliderene på iPhone-appen, jeg kunne ikke slå av og på devicer, bare kjøre events. Jeg trodde det var en begrensning fordi jeg kun hadde HS3 Standard og ikke Pro, men nå da jeg migrerte til en nuc core i5 med debian, begynte appen å virke fint.

For det det er verdt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.