Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Bekrefte event med kode?


Salvesen

Anbefalte innlegg

Jeg kjører en del events via alexa, og jeg har merket at en kan huke av for bekreftelse av event slik at en må si yes etter kommandoen, men lurer på om det er mulighet for å bekrefte med kode? Det som er bekymringen er at folk skal kunne skrike fra utsiden til alexa for å feks åpne døren eller andre ting. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Salvesen skrev:

Jeg kjører en del events via alexa, og jeg har merket at en kan huke av for bekreftelse av event slik at en må si yes etter kommandoen, men lurer på om det er mulighet for å bekrefte med kode?

Her er det mulig at @Fermate kan mer enn meg, men så vidt jeg kan se så kan du det, hvis du bruker den siste versjonen Jon00 sin Alexa Helper. Der kan du lage scripting-funksjoner som returnerer både tale til Alexa og som kan trigge hendelser i HS. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.