Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

DynDNS


bjwanvik

Anbefalte innlegg

Ikke direkte automasjon, men veldig relatert så jeg håper den slipper igjennom :)

 

 

Jeg har en dyndns-konto som jeg bruker for å nå serveren min utenifra, deriblant benyttes det for HSTouch.

Det som irriterer meg litt er at på telefonen må jeg velge, dvs. er jeg borte må jeg jo naturligvis koble opp via dyndns, men jeg må det når jeg er hjemme også.. 

Er litt for rusten på dette, men finnes det en god grunn til at det er slik? 
Hvilke grep kan jeg evt gjøre for å få det til å fungere også hjemme? Jeg er ikke veldig lysten på å betale for DNS-tjenester i tillegg, men det er kanskje mulig å sette opp noe i router eller på serveren? (Win 2012 R2).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker ikke systemet, men det virker ikke som et dyndns problem, men et HSTouch problem.

 

Du har trolig satt den til å koble opp via en adresse (dyndns) uansett, det blir som å skrive din eksterne IP-adresse når du sitter på innsiden av egen ruter. Du må se på om det finnes muligheter for å legge på forskjellige adresser i HSTouch, det vet jeg ikke om det gjør. Det finnes forøvrig gratis-alternativer til DynDNS, men disse er ikke alltid kompatible med direkteimplementering i alle rutere.

Endret av Evelen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitat

Det blir som å skrive din eksterne IP-adresse når du sitter på innsiden av egen ruter

Akkurat der beskriver du vel problemstillingen min på en måte jeg ikke klarte å formulere :)

Det er nettopp det jeg ønsker å kunne gjøre, så jeg slipper å switche oppsett på HSTouch når jeg kobler opp. (Ja, det er mulig å legge inn flere adresser, og ja, jeg benytter dette, men jeg ønsker å unngå det..)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, bjwanvik skrev:

Akkurat der beskriver du vel problemstillingen min på en måte jeg ikke klarte å formulere :)

Det er nettopp det jeg ønsker å kunne gjøre, så jeg slipper å switche oppsett på HSTouch når jeg kobler opp. (Ja, det er mulig å legge inn flere adresser, og ja, jeg benytter dette, men jeg ønsker å unngå det..)

 

 

Hvilken router har du. Og dersom du kjører "nslookup [adressen du bruker]" får du da opp din offisielle IP adresse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.