Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Philips Hue Motion sensor


syver

Anbefalte innlegg

Har akkuart kjøp meg noen Hue motionsensors og får ikke til å inkluderere den i HS3. Den dukker ikke opp under device i hele tatt. Er det noen som har tips om hvordan dette skal gjøres. Etter som jeg har skjønt skal man helst ikke inkludere via hue appen, Under jowihue/configuration/misc er det ingen steder  å sette "tick" for motion sensor. Har siste versjonen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finner ikke denne under Miscellaneous i det hele tatt, men har ikke brukt Hue appen i det hele tatt da det i manualen til Jowihue motion sensor står at det bør helst ikke gjøre da du må assigne til spesifikke rom i appen for at dette skal virke...

Har også nyeste software fre Jowi 1.1.2.6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter en bråte med restarter og og scans så dukket denne plutselig opp under Misc. Da ble alt i orden gitt:-) Tusen takk for hjelpen alle sammen :-)

Hvis jeg nå hadde blitt kvitt noen dobbeltoppføringer. Etter at jeg gjør om enkelte floor/room fra Jowihue til "mine" floor/rooms så går det en halvtimes tid så dukker en tre fire devices opp med Jowihue igjen, mens de santidig står med mine navn i tillegg ???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 12.1.2017 klokken 13.02, syver skrev:

Etter en bråte med restarter og og scans så dukket denne plutselig opp under Misc. Da ble alt i orden gitt:-) Tusen takk for hjelpen alle sammen :-)

Hvis jeg nå hadde blitt kvitt noen dobbeltoppføringer. Etter at jeg gjør om enkelte floor/room fra Jowihue til "mine" floor/rooms så går det en halvtimes tid så dukker en tre fire devices opp med Jowihue igjen, mens de santidig står med mine navn i tillegg ???

 

Kan du si litt om hva som hjalp? Jeg sliter med det samme, plugin finner de men er ikke noe device å finne :/ 

 

Jan-16 5:53:19 PM   JowiHue 0 Animations available for use in this plugin
Jan-16 5:53:19 PM   JowiHue 0 Local scenes available for use in the JowiHue plugin
Jan-16 5:53:19 PM   JowiHue 22 Presets available for use in the JowiHue plugin
Jan-16 5:53:19 PM   JowiHue -------------------------------------Plugin info ---------------------------------------------
Jan-16 5:53:19 PM   JowiHue 2 Generic status sensor found on bridge 'Philips hue'
Jan-16 5:53:19 PM   JowiHue 3 Generic flag sensor found on bridge 'Philips hue'
Jan-16 5:53:19 PM   JowiHue 1 Daylight sensor found on bridge 'Philips hue'
Jan-16 5:53:19 PM   JowiHue 1 Presence sensor found on bridge 'Philips hue'
Jan-16 5:53:19 PM   JowiHue 2 Lightlevel sensor found on bridge 'Philips hue'
Jan-16 5:53:19 PM   JowiHue 2 Temperature sensor found on bridge 'Philips hue'
Jan-16 5:53:19 PM   JowiHue 2 Motion sensor found on bridge 'Philips hue'
Jan-16 5:53:19 PM   JowiHue 9 Groups available on bridge 'Philips hue'
Jan-16 5:53:19 PM   JowiHue 14 lights connected to bridge 'Philips hue'
 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, syver skrev:

Jeg trykket search for lights et par ganger så gikk jeg til "HOME" etter en 10 minutters tid. Refreshed denne et par ganger, så plutselig dukket den opp ...

 

Ser ut som det kan være ett problem i linux, kjører på raspberry pi 2 og har snakket med utvikleren på homeseer forumet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, syver skrev:

Jeg kjører på linux med raspberry pi 3 og alt set fint ut nå :-)

 

Rare greier altså, har kjørt utallige skans og den vet om sensorene men devicer blir bare ikke lagt til. Ikke finner jeg databasen som tilhører jowihue heller, utvikleren ville se på denne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 19.1.2017 klokken 12.34, Salvesen skrev:

 

Rare greier altså, har kjørt utallige skans og den vet om sensorene men devicer blir bare ikke lagt til. Ikke finner jeg databasen som tilhører jowihue heller, utvikleren ville se på denne. 

 

Da har Wim fått orden på det, etter en del frem og tilbake viser det seg å være en bug ift home/away rutiner internt i hue. Siden jeg hadde satt opp dette ble det noen exceptions som JowiHue plugin'en ikke taklet. Wim har nå fikset det og sendt meg en beta versjon, så om noen skulle slite med det samme er det en løsning :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.