Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!
  • 0

Dimmer2 problemer (div ting funker ikkke)


Knutarn

Spørsmål

Da har jeg installert min første Dimmer2 :)

 

Knapp 1 funker. og Knapp 2 funker ikke. da jeg trykker på den så vil ikke HS endre verdiene.

 

Power meter funker heller ikke :o og står unknowen på de. (?)

 

eneste som funker er knapp 1 (som da skrur på lys og sier til HS at den er på)

sds.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 svar til spørsmålet

Anbefalte innlegg

  • 0
2 minutter siden, Knutarn skrev:

vil skru på event i HS :)

Det korte svaret er at "det kan du ikke". Du kan styre andre enheter via assosiasjon.

 

MEN litt avhengig av hvilken firmware du har (må være 3.4 eller nyere) så KAN (med spørsmålstegn bak) være mulig å styre Multilevel Switch 2 fra S2, hvis du assosierer endpoint 2 til gruppe 4 og 5. Og Dimmer 2 har vel fremdeles mulighet til å være scene-controller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

"Watts" trenger du ikke ta så nøye, HS roter litt med navn innimellom. Så lenge node-nummeret er riktig, så blir beskjeden sent riktig.

 

HVIS de enhetene kan snakke sammen. Kanskje må du optimalisere (både vanlig og full) på begge enheter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0
1 time siden, Knutarn skrev:

Funker ikke :/ Har det noe og si om jeg la inn begge 2 med kryptering?

 

I utgangspunktet ikke, dersom BEGGE er lagt inn secure.

Dimmeren sender secure på alle grupper (default) dersom den er inkludert som secure.

Ved å konfigurere parameter 27 kan du selv styre hvilke grupper som skal motta beskjeder secure eller non-secure.

Sjekk at denne ligger med verdi "15".

 

Eventuelt er det jo absolutt forsøket verdt å inkludere begge dingsene på nytt, men denne gang non-secure.

(er vel ikke så mye poeng i å kjøre slike devicer kryptert uansett dersom det bare er lys du skal styre.... ?)

Endret av Vitellius
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Svar på spørsmålet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.