Knutarn Skrevet 19. januar 2017 Del Skrevet 19. januar 2017 Da har jeg installert min første Dimmer2 Knapp 1 funker. og Knapp 2 funker ikke. da jeg trykker på den så vil ikke HS endre verdiene. Power meter funker heller ikke og står unknowen på de. (?) eneste som funker er knapp 1 (som da skrur på lys og sier til HS at den er på) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
1 Moskus Skrevet 21. januar 2017 Del Skrevet 21. januar 2017 6 timer siden, Knutarn skrev: Det funket! Hva er "det" i denne sammenhengen? Det kan være at andre lurer, da er det jo greit å ha svaret... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
0 Norseman Skrevet 19. januar 2017 Del Skrevet 19. januar 2017 Har du ordnet assosiasjonene som beskrevet her ? Multilevel 2 kan slettes, sammen med et par andre. Står beskrevet i @Moskus' velskrevne Homeseer-skole! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
0 Knutarn Skrevet 19. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2017 Da har jeg gjort det Men hvordan kan jeg styre S2 ( altså knapp2) ? vil skru på event i HS Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
0 Moskus Skrevet 19. januar 2017 Del Skrevet 19. januar 2017 2 minutter siden, Knutarn skrev: vil skru på event i HS Det korte svaret er at "det kan du ikke". Du kan styre andre enheter via assosiasjon. MEN litt avhengig av hvilken firmware du har (må være 3.4 eller nyere) så KAN (med spørsmålstegn bak) være mulig å styre Multilevel Switch 2 fra S2, hvis du assosierer endpoint 2 til gruppe 4 og 5. Og Dimmer 2 har vel fremdeles mulighet til å være scene-controller? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
0 Knutarn Skrevet 19. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2017 (endret) Oki hvordan er det og styre z-wave kontakt ? Prøvd og legge til kontakten. men den vil ikke skru seg på. så ser jeg også at det står watts der Endret 19. januar 2017 av Knutarn Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
0 Moskus Skrevet 19. januar 2017 Del Skrevet 19. januar 2017 "Watts" trenger du ikke ta så nøye, HS roter litt med navn innimellom. Så lenge node-nummeret er riktig, så blir beskjeden sent riktig. HVIS de enhetene kan snakke sammen. Kanskje må du optimalisere (både vanlig og full) på begge enheter? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
0 Knutarn Skrevet 19. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2017 (endret) Prøvd nå. men det funket ikke: Er den her: jeg vil styre fra S2: https://www.tronika.no/no/zwave-apparatstyring/1011-bryter-fgwpf-102-zw5.html Kan styre den i HS. men ikke ved S2 Endret 19. januar 2017 av Knutarn Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
0 Vitellius Skrevet 19. januar 2017 Del Skrevet 19. januar 2017 Forsøk å fjerne alle gruppene unntatt gruppe 1. Legg så inn igjen assosiasjonen på gruppe 4. Kjør en ny optimize. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
0 Knutarn Skrevet 19. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2017 Funker ikke Har det noe og si om jeg la inn begge 2 med kryptering? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
0 Vitellius Skrevet 19. januar 2017 Del Skrevet 19. januar 2017 (endret) 1 time siden, Knutarn skrev: Funker ikke Har det noe og si om jeg la inn begge 2 med kryptering? I utgangspunktet ikke, dersom BEGGE er lagt inn secure. Dimmeren sender secure på alle grupper (default) dersom den er inkludert som secure. Ved å konfigurere parameter 27 kan du selv styre hvilke grupper som skal motta beskjeder secure eller non-secure. Sjekk at denne ligger med verdi "15". Eventuelt er det jo absolutt forsøket verdt å inkludere begge dingsene på nytt, men denne gang non-secure. (er vel ikke så mye poeng i å kjøre slike devicer kryptert uansett dersom det bare er lys du skal styre.... ?) Endret 19. januar 2017 av Vitellius Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
0 Knutarn Skrevet 21. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2017 Det funket! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
0 Knutarn Skrevet 21. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2017 Måtte fjerne de og legge til de på nytt 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spørsmål
Knutarn
Da har jeg installert min første Dimmer2
Knapp 1 funker. og Knapp 2 funker ikke. da jeg trykker på den så vil ikke HS endre verdiene.
Power meter funker heller ikke og står unknowen på de. (?)
eneste som funker er knapp 1 (som da skrur på lys og sier til HS at den er på)
Lenke til kommentar
Del på andre sider
12 svar til spørsmålet
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.