Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Z-wave 4 Plugin Beta - Problemer etter installering


SteinarH

Anbefalte innlegg

Jeg var så optimistisk, at jeg valgte å installere den nye Z-wave 4 Beta, som ble sendt ut informasjon for en tid siden. Jeg hadde tro på at den var såpass testet, at det skulle fungere greit. Men til tross for å følge (en heller dårlig, amerikansk) beskrivelse, så gikk dette helt bananas. Jeg har mistet størstedelen av enhetene mine, og flere av de som dukker opp, får jeg ikke informasjon fra. Disse har jeg testet kommunikasjonen med, og de responderer på det.

Jeg er nå helt i villrede for hva jeg skal gjøre. Jeg kjørte inn en tidligere Back-Up, noe som gjorde det litt bedre, men fortsatt mangler masse. Det rare er, at selv om enhtene ikke er tilgjengelige i nodeoversikten, er de tilgjengelig i "Devices" og eventene fungerer.

Er det noen andre som har testet denne beta, og som har fått det til uten problemer? Eller som har samme erfaring som meg, men har funnet en løsning?

Endret av SteinarH
Lenke til kommentar
Del på andre sider

bjwanvik skrev (På 2.7.2022 den 14.43):

Jeg prøvde den også, og det ble komplett kaos!

Det er merkelig at dette skal skje. Jeg har vondt for å tro at det skjer med alle.. I så fall, ville det jo vært katastrofe. Jeg klarer heller ikke finne noe innlegg om dette ved Googlesøk. Det er enda merkeligere. Jeg har også prøvd dine løsninger, uten at dette hjalp.

 

Ut fra det jeg erfarer, så må jeg etablere hele Z-wavenettverket på nytt. Alle nodene må inn igjen. Og alle eventene må tilpasses det igjen. Godt det er tre uker sommerferie.. var redd jeg ikke visste hva jeg skulle finne på.

 

Om andre har gode innspill til dette, så tar jeg imot med takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SteinarH skrev (5 timer siden):

Ut fra det jeg erfarer, så må jeg etablere hele Z-wavenettverket på nytt.

Det skal alltid mye til at det faktisk er nødvendig, med mindre alle devicene faktisk er borte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moskus skrev (22 minutter siden):

Det skal alltid mye til at det faktisk er nødvendig, med mindre alle devicene faktisk er borte?

Det hadde jo vært fantastisk om det var slik du først nevner. Men her kommer jeg til kort. Hvordan finner jeg ut, og  har du noen tips om veien videre?

 

Slik ser Node Information ut. Hvorfor det er så mange nettverk, er helt ukjent for meg:

image.thumb.png.ae1216b0a9bcc322a93223514c12c232.png

 

Og fra Z-wave Controller Configuration:

image.thumb.png.69a0b3ff2402de955ad15b661f44bccb.png

Endret av SteinarH
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan dessverre ikke hjelpe, men kan bekrefte at det ikke gjelder alle. Jeg har installert Z-wave 4.0 plugin'en uten nevneverdig problemer. En batterienhet sluttet å rapportere, men etter en restart av enheten så var alt ok igjen.

Men du er ikke den eneste med problemer. Jeg ville prøvd å poste problemet på homeseer forumet.

Sent from my SM-G991B using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SteinarH skrev (9 minutter siden):

Ut fra det jeg kan se, har jeg kun et Interface:

Det ser slik ut. Det er nå du sender en epost til support og spør dem "Hva i alle dager?!".

 

Ikke resett noe lenger. Hvis du har en backup fra før oppgradering, så ta en backup av dagens situasjon, og restore den gamle backup'en (dvs. før 4.0 oppgraderingen). Sjekk hva HomeIDen er i det gamle nettverket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moskus skrev (10 minutter siden):

Det ser slik ut. Det er nå du sender en epost til support og spør dem "Hva i alle dager?!".

Ja, det er vel eneste løsningen.

Jeg har allerede kjørt inn en backup, uten at det forandret noe. En Backup av det som er nå, vil vel bare være det vi ser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SteinarH skrev (8 minutter siden):

En Backup av det som er nå, vil vel bare være det vi ser?

Jo, men det må være noe feil et stede for en oppgradering av plugin skal ikke kjøre en Reset av interfacet. Det er mulig informasjonen ligger der et sted, den må bare finnes.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.