Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Script gir feilmelding etter en stund


Christoffer

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har et script som slår av og på en panelovn vha en pluginmodul i stikkontakten. Problemet er at scriptet kjører fint fire fem dager før det kommer følgende feilmelding i loggen.

Compiling script C:\Program Files (x86)\HomeSeer HS3\scripts\temperaturkontrollkjeller.vb: compiler initialization failed unexpectedly: 0x80070002

jan-22 11.34.07 Error Compiling script C:\Program Files (x86)\HomeSeer HS3\scripts\temperaturkontrollkjeller.vb: could not find library 'Scheduler.dll'

jan-22 11.34.07 Event Running script in background: C:/Program

Ser den sier at den ikke finner scheduler.dll, men hvorfor kommer dette etter et par dager i drift hvor det blir kjørt flere ganger for dagen?

' Styrer temperaturen i kjellerstuenPublic Sub Main(Parm As Object)dim aktuator as integerdim avlesning as integerdim settpunkt as integerdim husmodus as integeravlesning = hs.DeviceValueEx(25)settpunkt = hs.DeviceValueEx(81)aktuator = hs.DeviceValueEx(83)husmodus = hs.DeviceValueEx(84)if husmodus = 3 Thensettpunkt = settpunkt - 3hs.WriteLog("Varme", "Feriesettpunkt valgt for kjellerstuen")end if'sl� p�if avlesning    hs.WriteLog("Varme", "Ovn kjellerstue P�")hs.SetDeviceValueByRef(83, 100, True)else if avlesning > settpunkt Then   hs.WriteLog("Varme", "Ovn kjellerstue AV")hs.SetDeviceValueByRef(83, 0, True)else   hs.WriteLog("Varme", "Ingen endring")End IfEnd Sub

Jeg har nettopp begynt med disse scriptene og blir enda litt mer vanskelig når det virker et par dager :/

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være relatert til autostart av HS3 - kan det være at maskinen som kjører HS3 har restartet?

Se denne tråden: https://forums.homeseer.com/showthread.php?t=165092

 

Dersom HS3 autostartes, og ikke startes fra riktig sted, finner den ikke nødvendige filer. Antar at det er relatert til relativ plassering av filer i forhold til oppstartssted.

Endret av psv021
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, christofferraa skrev:

Det er faktisk mye mulig. HS3 starter automatisk ved hjelp av scheduled task. Skal sjekke det når jeg er hjemme ved maskinen igjen. :)

Når Scheduler.dll ikke finnes, er det fordi HS3 ikke starter som Administrator. Fiks det, så slipper du problemet. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.