Christoffer Skrevet 22. januar 2017 Del Skrevet 22. januar 2017 HeiJeg har et script som slår av og på en panelovn vha en pluginmodul i stikkontakten. Problemet er at scriptet kjører fint fire fem dager før det kommer følgende feilmelding i loggen.Compiling script C:\Program Files (x86)\HomeSeer HS3\scripts\temperaturkontrollkjeller.vb: compiler initialization failed unexpectedly: 0x80070002jan-22 11.34.07 Error Compiling script C:\Program Files (x86)\HomeSeer HS3\scripts\temperaturkontrollkjeller.vb: could not find library 'Scheduler.dll'jan-22 11.34.07 Event Running script in background: C:/ProgramSer den sier at den ikke finner scheduler.dll, men hvorfor kommer dette etter et par dager i drift hvor det blir kjørt flere ganger for dagen?' Styrer temperaturen i kjellerstuenPublic Sub Main(Parm As Object)dim aktuator as integerdim avlesning as integerdim settpunkt as integerdim husmodus as integeravlesning = hs.DeviceValueEx(25)settpunkt = hs.DeviceValueEx(81)aktuator = hs.DeviceValueEx(83)husmodus = hs.DeviceValueEx(84)if husmodus = 3 Thensettpunkt = settpunkt - 3hs.WriteLog("Varme", "Feriesettpunkt valgt for kjellerstuen")end if'sl� p�if avlesning hs.WriteLog("Varme", "Ovn kjellerstue P�")hs.SetDeviceValueByRef(83, 100, True)else if avlesning > settpunkt Then hs.WriteLog("Varme", "Ovn kjellerstue AV")hs.SetDeviceValueByRef(83, 0, True)else hs.WriteLog("Varme", "Ingen endring")End IfEnd SubJeg har nettopp begynt med disse scriptene og blir enda litt mer vanskelig når det virker et par dager Sent fra min SM-G930F via Tapatalk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Christoffer Skrevet 22. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2017 Ved nærmere sjekk ser jeg at samme problem dukker opp hvis jeg kjører andre scripts også. Sent fra min SM-G930F via Tapatalk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
psv021 Skrevet 22. januar 2017 Del Skrevet 22. januar 2017 (endret) Kan være relatert til autostart av HS3 - kan det være at maskinen som kjører HS3 har restartet? Se denne tråden: https://forums.homeseer.com/showthread.php?t=165092 Dersom HS3 autostartes, og ikke startes fra riktig sted, finner den ikke nødvendige filer. Antar at det er relatert til relativ plassering av filer i forhold til oppstartssted. Endret 22. januar 2017 av psv021 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Christoffer Skrevet 22. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2017 Det er faktisk mye mulig. HS3 starter automatisk ved hjelp av scheduled task. Skal sjekke det når jeg er hjemme ved maskinen igjen. Sent fra min SM-G930F via Tapatalk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ZoRaC Skrevet 22. januar 2017 Del Skrevet 22. januar 2017 Ikke direkte svar på spørsmålet, men hvis du har RFXCOM-plugin, så har den en ferdig funksjon for virtuell termostat - da trenger du ikke script. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 22. januar 2017 Del Skrevet 22. januar 2017 8 timer siden, christofferraa skrev: Det er faktisk mye mulig. HS3 starter automatisk ved hjelp av scheduled task. Skal sjekke det når jeg er hjemme ved maskinen igjen. Når Scheduler.dll ikke finnes, er det fordi HS3 ikke starter som Administrator. Fiks det, så slipper du problemet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Christoffer Skrevet 23. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2017 Takk, la til path i Task Scheduler også så nå har jeg startet på nytt flere ganger for å sjekke at det funker Sent from my iPad using Tapatalk 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.