Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

[LØST]: IP blokkert


Anbefalte innlegg

Hei

 

Til dere admin, jeg har sendt dere en direktemelding om dette et par dager siden, men kan ikke se at jeg har fått noe svar. Usikker på om dere har mottatt denne meldingen.

 

Etter jeg var litt atkiv en natt, og skrev flere poster ganske raskt, og i tillegg lastet opp vedlegg/bilder i de postene, opplevde jeg at jeg ikke fikk publisere. Fikk ikke kontakt med domenet. Alt annet av internett fungerer fint, så jeg tenkte at forumet var nede, og dette kunne jo skje i oppstarten. Prøvde flere ganger i løpet av et døgn, fortsatt helt utilgjengelig. Ingen respons i noen nettleser, og på noen maskin. Ikke mobilen engang. Så tenke at det var nedetid...

 

Men etter en PM på diskjusjon.no, så fikk jeg vite at det var full rulle her inne. 

 

Koblet opp med en VPN og da fungerte alt. Skrudde av WiFi på mobilen, og forsyne meg, da fungerte alt der også.

 

Så nå sitter jeg oppkoblet med VPN for å kunne skrive denne posten. Vet ikke hvorfor det er slik, men jeg er blitt utestengt av en eller annen grunn. Eller rettere sagt, jeg er ikke utestengt, men min IP er utestengt eller blokkert om du vil.

 

Håper man kan finne ut hvorfor dette har skjedd, og rette feilen.

 

Fortsatt god dag!!

mvh tonheim

IP.PNG

 

IP2.PNG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har visstnok en litt overivrig hosting som blokkerer. Jeg har selv klart å trigge sperringen ved å prøve å redigere en enkel link i et innlegg, så noe er ikke helt som det skal.

 

De skal gå sakene litt nøyere i sømmene. @iblis , som vår über-admin, har en dialog med dem. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette ser ut som et klassisk DNS problem.

 

Når du sier VPN, hvor VPN'er du til (og fra) da?

 

Når du får denne feilen, forsøk å pinge hjemmeautomasjon.no

Forsøk også å kjøre nslookup hjemmeautomasjon.no fra en CMD prompt

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt annet på internett fungerer hjemme. Ikke lokale DNS problem. Hjemmeautomasjon.no finger fint på alle enheter med annen IP eller på annet nettverk. Så det er blokkert på server til Hjemmeautomasjon.no.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, tonheim skrev:

Alt annet på internett fungerer hjemme. Ikke lokale DNS problem. Hjemmeautomasjon.no finger fint på alle enheter med annen IP eller på annet nettverk. Så det er blokkert på server til Hjemmeautomasjon.no.

 

 

Har "nøti" en herlig sommervarme her på østlandet i helgen, så beklager sent svar @tonheim?

 

Dette er overhode ikke din feil, og som @Moskus sier så skyldes dette av en litt trigger happy host vi bruker når det kommer til sikkerhet. Som regel så varer IP blokken kun en time før den gir deg adgang igjen, men tolker jeg meldingen din riktig så er fortsatt IP adressen din blokkert?

 

Jeg har kontaktet host1.no om dette og de kommer alltid tilbake med en detaljert beskrivelse om hva som trigget blokkeringen slik at vi kan justere sikkerhetsinnstillingene slik at dette ikke skjer igjen.

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.