Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Hue Bridge og IKEA Styrbar


greenleafbeef

Anbefalte innlegg

greenleafbeef skrev (1 time siden):

Hei!
Jeg prøver å koble både Hue Bridge og Styrbar-kontrollen til mine Trådfri lyspærer. 
Dersom jeg kobler lyspærene til Hue Bridge og deretter Styrbar, så slutter det å fungere i Hue-appen.

Noen som har fått til å bruke både Hue-appen og Styrbar på Trådfri lyspærer?

Mvh

Du må legge til Styrbar kontrollen inn i Hue bridge og ikke direkte mot pærene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 hours ago, stigvi said:

Du må legge til Styrbar kontrollen inn i Hue bridge og ikke direkte mot pærene

Det får jeg dessverre ikke til. Har forsøkt å legge til Styrbar både via Hue appen (den offisielle) og Hue Lights (TouchLink metoden). 
Har du fått det til? Kan du eventuelt forklare hvordan du gjorde det?

På forhånd takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 måneder senere...
  • 7 måneder senere...

Bump!

 

Lurer på det samme, noen som har fått det til?

 

Har en Hue Bridge og noen IKEA-lys styrt med Trådfri via Styrbar bryter.

- Klarte til slutt å koble Trådfri til Hue Bridge (ved å trykke på Reset på enhet i nærheten av Hue Bridge og søke etter nytt lys).

- Mistet da kontakt med Styrbar

- Koblet til Styrbar på nytt, mistet da kontakt med Hue Bridge.

- Forsøkt å koble Styrbar til Hue Bridge, men får det ikke til da jeg ikke klarer å søke den opp (er også usikker på hvilken kategori jeg skal søke den opp som).

 

Er det slik at det ikke er mulig å koble Trådfri til både Hue Bridge og Styrbar samtidig?

Er det mulig å koble Styrkar til Hue Bridge og eventuelt hvordan?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

snublefot skrev (23 minutter siden):

Er det slik at det ikke er mulig å koble Trådfri til både Hue Bridge og Styrbar samtidig?

Nei. I et zigbee-nett kan det bare være 1 koordinator

 

snublefot skrev (23 minutter siden):

Er det mulig å koble Styrkar til Hue Bridge og eventuelt hvordan?

Kjenner ikke til Styrkar. Hva er det? Men i utgangspunktet er det kun lys, bryter/knappepanel og bevegelse/lyssensorer du kan koble til Philips Hue.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stigvi skrev (2 timer siden):

Nei. I et zigbee-nett kan det bare være 1 koordinator

 

Kjenner ikke til Styrkar. Hva er det? Men i utgangspunktet er det kun lys, bryter/knappepanel og bevegelse/lyssensorer du kan koble til Philips Hue.

 

Takk for raskt svar, har KNX i bunn med styring via Basalte Core Mini, så Hue Bridge er bare en add-on for å legge til noen trådløse komponenter (herunder ekstra IKEA-LED på vaske-/barnerom).

 

Ikea Styrbar er en trådløs fjernkontroll som skal kunne virke med Trådfri (10 meter rekkevidde gitt fri sikt). Virker ikke som denne støtter zigbee, men kan være mulig å koble til via via. Produktinfo: https://www.ikea.com/no/no/p/styrbar-fjernkontroll-smart-hvit-30488363/

 

I utgangspunktet har jeg ikke behov for å linke denne opp mot Hue Bridge, men vil gjerne kunne styre lys både lokalt (bryter) og via Hue (app). Den ultimate løsningen er å integrere Trådfri i Basalt-systemet via Hue Bridge. Hvis jeg får til dette vil problemet være løst for min del, men da uten behov for Styrbar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stigvi skrev (2 timer siden):

Kjenner ikke til Styrkar. Hva er det? Men i utgangspunktet er det kun lys, bryter/knappepanel og bevegelse/lyssensorer du kan koble til Philips Hue.

Styrkar er (åpenbart) en skrivefeil fra min side, skal korrekturlese bedre neste gang 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.