Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon! 🥇🥈🥉

Anbefalte innlegg

• 4 uker senere...
Skrevet

I det siste har jeg store problemer med alt som er relatert til gatewayen.

Ingen status havner in HA, men alt annet fungerer fint, røyk sensorer, motion detection, etc .

Skrevet
howi skrev (6 timer siden):

I det siste har jeg store problemer med alt som er relatert til gatewayen.

Ingen status havner in HA, men alt annet fungerer fint, røyk sensorer, motion detection, etc .

Samme for meg. Får status på andre sensorer men ikke alarm. 

• 3 uker senere...
Skrevet

Ok, jeg også nå. Samme informasjon som i den forrige jeg brukte. Kanskje den oppdaterer raskere. 

Skrivetilgang er fortsatt i det blå? 

Jeg har vurdert abonnementet mitt med homely, om det er verdt det.  Hadde jeg hatt en enhet (rpi?) med mobildata-backup, zigbee-stick og batteribackup (2-3 timer) - så ville jeg hoppet på det. 

Skrevet

Ja, home assistant har mange alarm-integrasjoner man kan bruke - mange år siden sist jeg kikka på det.
Batteribackup er fint når strømmen er borte, da får man en notifikasjon. Per i dag er det homely som gir meg beskjed om dette. Det er et stort pluss med å ha batteri backup.

Alarmstasjonen ringer om alarm er utløst, 1 gang i året gjør vi en feil slik at dette skjer. 

Jeg har ingen behov for vektertjenesten. 

Skrevet

Jeg har tenkt til å gjøre det på hytta. Hjemme får vi litt billigere innboforsikring når vi har sertifisert alarmsentral så jeg syns det ikke er verdt det. Men på hytta håper jeg det funker bra med en PI5 og noen aqara sensorer fordi de er ganske rimlige. 

Skrevet (endret)

Har du sett på batteribackup evt mobildata backup? Finnes kanskje egen modul for rpi for dette, evt en egen router tilkoblet rpi..? 

Endret av hjemmedude
Skrevet

Jeg har ikke satt det opp enda. Håper det det kan være bra priser på Black friday. Har ikke tenkt å ha batteri backup. Det er veldig sjeldent strømbrudd og jeg har ikke så mye verdisaker som hjemme. Har heller ikke fiber så jeg har kun en 5g ruter men det bør ikke være et problem å få tak i en hatt med sim til pien. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.