Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Stillbilde fra Axis-kamera uten pålogging


espenln

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg har et Axis-kamera (P1468) hvor man trenger brukernavn og passord for å se videostrømmen. Det ønsker jeg å fortsatt ha. Samtidig ønsker jeg å vise stillbilder fra dette kameraet på en åpen nettside. Ønsket er at stillbildet oppdateres i det siden siden lastes ned. 

 

I dag løser jeg dette med en cronjob som laster ned nytt bilde hvert minutt og lagrer det på webserveren. Det skaper unødvendig mye datatrafikk. Kameraet står på en "forbruksmålt oppkobling", så jeg ønsker å begrense datamengden.

 

Er det noen som vet om det er mulig å laste ned/vise stillbilde fra et Axis-kamera uten å logge inn med brukernavn/passord? Jeg ønsker altså ikke anonymous viewing av live stream, men kun stillbilde. Eller er det noen som har andre gode løsningsforslag?

 

Mulig dette kan løses på ettellerannet vis på nettsiden, men jeg kan for lite html, js eller hva man nå trenger kunne for å få det til. Men hvis noen kan peke i en retning så er det sikkert mulig at jeg finner utav det.

 

 

Espen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OlavT skrev (47 minutter siden):

Kan du ikke bare kjøre tilsvarende kode som du gjør i den cronjob'en fra koden som kjører på webserveren i det siden lastes?

Jo, det er kanskje mulig... Cronjoben er wget med brukernavn og passord i klartekst. Jeg ønsker, naturlig nok, ikke at dette skal ligge ute på nettsiden. Er det mulig å skjule innloggingsdetaljene på et vis? Eller er det mulig å kjøre et script i bakgrunnen som laster ned et eksternt bilde idet en nettside lastes? Det er ikke en veldig besøkt nettside, men har en del daglige visninger og man kan nok også ha samtidige visninger innimellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.