Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Oppvarming via Home Assistant


OfficeRat

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Tenke jeg skulle høre her før jeg eventuelt er på en "wild goose chase".

 

Tanken min er å få varmet opp hybelen jeg bor i litt før jeg kommer hjem og da lurte på om det finnes noe frittstående ovner som støtter Z-Wave eller Zigbee. Jeg vet at jeg kan bruke en smart kontakt som jeg kan slå av og på men det vil jo da si at jeg må sette en vis tempratur på ovnen konstant. Det jeg helst vil er å kunne ha en termostat jeg kan endre på som da sender det til ovnen vis mulig.

 

Hvis noen har bedre forslag til hvordan jeg kan få oppnåd noe tilsvarene så er det bare å si det.

 

En viktig ting er at jeg vil helst ikke ende opp med å skru ting fast pga jeg leier.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stigvi skrev (9 minutter siden):

Med tanke på hvor mange som sliter med å få Mill ovner til å virke, bra du setter spørsmåltegn bak 🙂

Har 4 stk gen 3, har ingen problemer. Etter det jeg forstår har det vært tull med eldre generasjoner.

og PID-regulering er finfint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MrE skrev (1 time siden):

PID-regulering er finfint

Noe andre ovner har hatt i årevis. Allerede på 80-tallet hadde jeg ovner med dette. Jeg er enig i at en god regulator er fint. Det gir en behagelig varme i fra de. Dessverre er det mange som ødelegger denne funksjonaliteten på sin ovn med å sette en fjernstyrt kontakt mellom ovn og stikkontakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, stigvi said:

Med tanke på hvor mange som sliter med å få Mill ovner til å virke, bra du setter spørsmåltegn bak 🙂

 

Etter firmware oppgraderingen som kom i våres har de fungert meget bra for min del. Ja, PID reguleringen er super!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 07/12/2023 at 10:26, OfficeRat said:

 

Ja det er en generasjon 3 Mill ovn. Jeg har 2 stk i Home Assistant og de er satt opp med lokal styring. Fornøyd med de. Ikke så fornøyd når de var i skyen, da fikk jeg problemer med at satt temperatur i Home Assistant gikk tilbake til en en tidligere satt verdi (selv om de var satt til independent i Mill appen) og Home Assistant loggen meldte om for mange forespørsler mot Mill skyen. 

 

Et alternativ som jeg jeg også bruker i Home Assistant, er å bruke en smart plug og en temperatur sensor, og lage en virtuell termostat i Home Assistant. Da har du samme funksjonalitet som en Mill ovn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.