OfficeRat Skrevet 6. desember 2023 Del Skrevet 6. desember 2023 Hei! Tenke jeg skulle høre her før jeg eventuelt er på en "wild goose chase". Tanken min er å få varmet opp hybelen jeg bor i litt før jeg kommer hjem og da lurte på om det finnes noe frittstående ovner som støtter Z-Wave eller Zigbee. Jeg vet at jeg kan bruke en smart kontakt som jeg kan slå av og på men det vil jo da si at jeg må sette en vis tempratur på ovnen konstant. Det jeg helst vil er å kunne ha en termostat jeg kan endre på som da sender det til ovnen vis mulig. Hvis noen har bedre forslag til hvordan jeg kan få oppnåd noe tilsvarene så er det bare å si det. En viktig ting er at jeg vil helst ikke ende opp med å skru ting fast pga jeg leier. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MrE Skrevet 6. desember 2023 Del Skrevet 6. desember 2023 Mill wifi ovn? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stigvi Skrevet 7. desember 2023 Del Skrevet 7. desember 2023 MrE skrev (9 timer siden): Mill wifi ovn? Med tanke på hvor mange som sliter med å få Mill ovner til å virke, bra du setter spørsmåltegn bak 🙂 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MrE Skrevet 7. desember 2023 Del Skrevet 7. desember 2023 stigvi skrev (9 minutter siden): Med tanke på hvor mange som sliter med å få Mill ovner til å virke, bra du setter spørsmåltegn bak 🙂 Har 4 stk gen 3, har ingen problemer. Etter det jeg forstår har det vært tull med eldre generasjoner. og PID-regulering er finfint. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stigvi Skrevet 7. desember 2023 Del Skrevet 7. desember 2023 MrE skrev (1 time siden): PID-regulering er finfint Noe andre ovner har hatt i årevis. Allerede på 80-tallet hadde jeg ovner med dette. Jeg er enig i at en god regulator er fint. Det gir en behagelig varme i fra de. Dessverre er det mange som ødelegger denne funksjonaliteten på sin ovn med å sette en fjernstyrt kontakt mellom ovn og stikkontakt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hjemmedude Skrevet 7. desember 2023 Del Skrevet 7. desember 2023 Fikk en gen 3 ovn fordi min gen 2 ikke kom på nett igjen etter migrering. Sliter med at den blir utilgjengelig i HA. Har lagt ovnen til som uavhenging enhet i mill appen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
OlavT Skrevet 7. desember 2023 Del Skrevet 7. desember 2023 2 hours ago, stigvi said: Med tanke på hvor mange som sliter med å få Mill ovner til å virke, bra du setter spørsmåltegn bak 🙂 Etter firmware oppgraderingen som kom i våres har de fungert meget bra for min del. Ja, PID reguleringen er super! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
OfficeRat Skrevet 7. desember 2023 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2023 Snakker dere om denne? https://www.komplett.no/product/1242751/hjem-fritid/klima-varme/frittstaaende-varmeovner/mill-max-wifi-gulvovn-1500w-hvit# Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kensko Skrevet 11. desember 2023 Del Skrevet 11. desember 2023 On 07/12/2023 at 10:26, OfficeRat said: Snakker dere om denne? https://www.komplett.no/product/1242751/hjem-fritid/klima-varme/frittstaaende-varmeovner/mill-max-wifi-gulvovn-1500w-hvit# Ja det er en generasjon 3 Mill ovn. Jeg har 2 stk i Home Assistant og de er satt opp med lokal styring. Fornøyd med de. Ikke så fornøyd når de var i skyen, da fikk jeg problemer med at satt temperatur i Home Assistant gikk tilbake til en en tidligere satt verdi (selv om de var satt til independent i Mill appen) og Home Assistant loggen meldte om for mange forespørsler mot Mill skyen. Et alternativ som jeg jeg også bruker i Home Assistant, er å bruke en smart plug og en temperatur sensor, og lage en virtuell termostat i Home Assistant. Da har du samme funksjonalitet som en Mill ovn. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.