Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Går det an å få prisen fra Tibber med avgifter og nettleie, som i Tibber-appen?


Mastiff

Anbefalte innlegg

Mastiff skrev (På 5.1.2024 den 9.44):

Jeg har Tibber-integrasjonen på mine Pi-er, men de viser prisen uten avgifter og nettleie. Er det noen som har fått til å få med seg disse på noen måte?

Tibber vet ikke hva som er netteierpriser over det ganske land. De tok iniativ til et felles system for å rapportere inn netteierpriser og noen netteiere ble med på dette og sender inn sine priser. Disse får du med i appen og hvis du henter ned det tillegget som christbj nevner.

Men det er mange netteiere som gir blaffen og ikke sender inn priser.

https://support.tibber.com/nb/articles/6337608-hvorfor-er-ikke-prisinformasjon-fra-nettselskapet-mitt-tilgjengelig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøvde med den integrasjonen, men den gir ikke riktige priser Det gjør heller ikke den vanlige Tibber-integrasjonen, som viser forbruk og sånt, enda den er koblet til min Tibber-konto og dermed burde ha tilgang til de samme tallene som deres egen app. De var forskjellige fra prisene i Tibber-appen. Jeg håpet at når en integrasjon koblet seg til kontoen min, skulle det gi samme pris som i appen, men det gjør det ikke. I øyeblikket viser appen 178 øre, mens Tibber-integrasjonen viser 1,48 kroner. Den viser riktig forbruk, og kostnader til nå i måneden ligger bare litt etter appen. Men prisen er feil. Forbruket i øyeblikket er ti watt forskjellig på skjermskuddene, men det er nok bare fordi de ikke er tatt nøyaktig samtidig.

image.thumb.png.13f8c35d980d93fb5d3fa7a348f89dad.png  image.thumb.png.2278004a5119b44c42b81b3e8db23bc5.png

Endret av Mastiff
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg har ikke valget om å inkludere nettleie - kun mva+påslag.

Sjekket linken lenger opp i tråden og Lede er ikke en av leverandørene som leverer API-informasjon til Tibber, Agder Energi står på listen. Så det er forklaringen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner. Da er det ikke rart det stemmer hos deg, men ikke hos meg. Likevel syns jeg det er rart at ikke integrasjonen kan få riktig timepris når den får riktig forbruk og det andret

Endret av Mastiff
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mastiff skrev (1 time siden):

Jeg prøvde med den integrasjonen, men den gir ikke riktige priser Det gjør heller ikke den vanlige Tibber-integrasjonen, som viser forbruk og sånt, enda den er koblet til min Tibber-konto og dermed burde ha tilgang til de samme tallene som deres egen app. De var forskjellige fra prisene i Tibber-appen. Jeg håpet at når en integrasjon koblet seg til kontoen min, skulle det gi samme pris som i appen, men det gjør det ikke. I øyeblikket viser appen 178 øre, mens Tibber-integrasjonen viser 1,48 kroner. Den viser riktig forbruk, og kostnader til nå i måneden ligger bare litt etter appen. Men prisen er feil. Forbruket i øyeblikket er ti watt forskjellig på skjermskuddene, men det er nok bare fordi de ikke er tatt nøyaktig samtidig.

image.thumb.png.13f8c35d980d93fb5d3fa7a348f89dad.png  image.thumb.png.2278004a5119b44c42b81b3e8db23bc5.png


Og så kan en jo lure på hva faktura blir. For et firma som Tibber som lever av å kjøpe og selge strøm, er det merkelig at de ikke kan presentere en pris til kundene som er å stole på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stigvi skrev (51 minutter siden):


Og så kan en jo lure på hva faktura blir. For et firma som Tibber som lever av å kjøpe og selge strøm, er det merkelig at de ikke kan presentere en pris til kundene som er å stole på.

Den funker ypperlig i appen, jeg får aldri noen overraskelser i regningen der. Problemet er et eller annet sted i integrasjonen, som ikke klarer å få med seg avgifter og nettleie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

For oss med nettleverandør som ikke gir støtte for nettleiepris; Prisen er tilgjengelig, og med gitte tidsperioder burde det være mulig å lage et regnestykke i HA for å legge sammen de to? 

Endret av Fredleif
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.