Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Én node satte nesten huset mitt ut av spill!


ZoRaC

Anbefalte innlegg

Fermate skrev (2 timer siden):

Takk for tips @SveinHa og @ZF- !

Er alle Shelly'ene MQTT?

Er disse to det?
https://www.elektroimportoren.no/shelly-dimmer-2/94366/Product.html
https://www.elektroimportoren.no/shelly-plus-plug-s/94452/Product.html

De fungerer da UTEN Shelly sin cloud?

Fungerer uten cloud, også med MQTT,  kan også «enkelt» flashe de med feks tasmota eller esphome. 
kan også bruke Shelly kun lokalt. 
Det fine med plus-produktene er at de har BT og fungerer utav boksen med BT mesh i Home Assistant, bruker selv mesh til noen sensorer og tannbørste. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fermate skrev (5 timer siden):

Er alle Shelly'ene MQTT?

Så vidt jeg vet.

Fermate skrev (5 timer siden):

De fungerer da UTEN Shelly sin cloud?

Ja.

 

Jeg har av og til slitt med å koble Shellyene til mitt nett, må av og til gjøre det flere ganger men når de først er på plass er de dønn stabile. Lurt å kjøre firmware upgrade med en gang de er på nett og før du gjør andre innstillinger. Noen enheter har flere år gammel fw...

 

Har slitt litt med at 4G ruteren på hytta henger seg men Shelly Plus Plug S har innebygget bl.a. script for nettovervåking (ping til ekstern adresse) og restart av ruter. Den har spart meg noen 8 mils turer...

Endret av SveinHa
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.