Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Alexa problemer


MrTiger

Anbefalte innlegg

Den ‎17‎.‎02‎.‎2017 klokken 17.45, DiderikFrom skrev:

Det korte svaret er at du oppretter en amerikansk iTunes-konto, logger deg på den, laster ned Alexa-app, logger ut, logger inn i den norske konto'en og så synker telefonen.

 

Mener det var det jeg gjorde, men det er veldig lenge siden.

 

Forsøkt dette men fikk problemer med kredittkortet :(

 

Det enkleste er å bruke en PC som har WiFi (fordi du må connect'e til den WiFi'en som Echo setter opp i konfigurasjons sekvensen.) og gå til alexa.amazon.com slik @Moskus sier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutes ago, Fermate said:

 

Forsøkt dette men fikk problemer med kredittkortet :(

 

Mener å huske at jeg bare la inn min jetcarrier-adresse som fakturaadresse på kredittkortet.

 

3 minutes ago, Fermate said:

Det enkleste er å bruke en PC som har WiFi (fordi du må connect'e til den WiFi'en som Echo setter opp i konfigurasjons sekvensen.) og gå til alexa.amazon.com slik @Moskus sier.

 

Det er det enkleste ved oppsett og ved konfigurasjon &c, ja, men noen ganger er det greit med Alexa-appen, også.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, DiderikFrom skrev:

 

Mener å huske at jeg bare la inn min jetcarrier-adresse som fakturaadresse på kredittkortet.

 

 

Prøvde det men selve kortet (prøvde både Visa og Mastercard) ble avvist. Og så ringte banken rett etterpå (kl 23) og sa de var kontaktet av Visa og at kortet var sperret. Jeg bad dem åpne det igjen og de sa de skulle tillate denne transaksjonen men det gikk ikke senere på kvelden heller.

 

Hører gjerne fra noen som har fått det til nylig. (Hvilket kort og bank og slikt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm. Det er lenge siden jeg gjorde dette. Jeg logget nå inn nå med min amerikanske konto, og ser at jeg ikke har registrert noe kredittkort. Jeg har dog min JetCarrier-adresse registrert.

Alexa-appen er jo gratis. Trenger man å registrere kredittkort for å åpne en iTunes-konto? Hva med å la det stå åpent? Gavekort?

Jeg registrerte med sikkert med amerikansk VPN -- kanskje det hjelper?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.