ZoRaC Skrevet 4. mars 2017 Del Skrevet 4. mars 2017 Tenker å anskaffe en slik: http://www.waterguard.no/produkter/smart-stop Den har 2 alarmutganger og 1 inngang for manuell stenging. Kan en Fibaro RGBW brukes? Alarmene på In1 og In2 og manuell stenging via B eller W? Sliter litt med å skjønne manualen til RGBW, for det står at In1-4 er koblet mot RGBW i In/Out-modus og at utgangene ikke kan styres direkte, men kan man bruke In1-2 i den modusen og B/W som utgang styrt fra HomeSeer? Må vel kanskje ha et relé på utgangen da, for Waterguard skal vel ikke ha strøm/spenning inn på inngangen? http://www.waterguard.no/Smarthus_koblingseksempel_okt16.PDF Hvis RGBW ikke kan brukes, noen som har andre tips? MiMo2? Z-Uno? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 5. mars 2017 Del Skrevet 5. mars 2017 Arduino? Det hadde jeg brukt aller først. Med arduino-plugin'en er du oppe og kjører på 2 minutter. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ZoRaC Skrevet 5. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2017 7 minutter siden, Moskus skrev: Arduino? Det hadde jeg brukt aller først. Med arduino-plugin'en er du oppe og kjører på 2 minutter. Men hvordan kobles den til HomeSeer? Wifi? Kabel? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 5. mars 2017 Del Skrevet 5. mars 2017 6 minutter siden, ZoRaC skrev: Men hvordan kobles den til HomeSeer? Wifi? Kabel? Kablet nett + Ethernet shield, fint og stabilt. Alternativ er vel en NodeMCU som nå visstnok er støttet native, spennende tider! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ZoRaC Skrevet 5. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2017 Har ikke nettverk i nærheten. Da er vel en Z-uno like greit? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 5. mars 2017 Del Skrevet 5. mars 2017 Jo. Noe dyrere, men den forskjellen i pris spiller vel neppe den store rollen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blodstrupmoen Skrevet 5. mars 2017 Del Skrevet 5. mars 2017 NodeMcu fungerer jo utmerket, og er billig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ZoRaC Skrevet 5. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2017 Et øyeblikk siden, Blodstrupmoen skrev: NodeMcu fungerer jo utmerket, og er billig. Har bare så vidt hørt om det. Det er noe lignende som Arduino og programmeres på samme måte? Wifi? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blodstrupmoen Skrevet 5. mars 2017 Del Skrevet 5. mars 2017 Bruk Arduino plugin, så trenger du ikke programmere noe, den støtter NodeMcu nå. Liten sak med integrert wifi. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ZoRaC Skrevet 5. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2017 3 timer siden, Blodstrupmoen skrev: Bruk Arduino plugin, så trenger du ikke programmere noe, den støtter NodeMcu nå. Ikke programmere noe?? Where's the fun in that!? Men, en sånn altså: http://www.dx.com/no/p/nodemcu-lua-esp8266-wi-fi-development-board-black-436861?tc=NOK Og så kobler jeg hvilke pinner til alarmutgangene og manuell lukke-inngang? Jeg kunne tenkt meg å drive den med samme power som waterguarden, men ser den krever 3.3v? Hvordan løser man det? Noen som kan legge ut et screenshot som viser hvordan dette kan se ut i plugin (sånn ca)? Her var det mye upløyd mark for min del! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blodstrupmoen Skrevet 5. mars 2017 Del Skrevet 5. mars 2017 14 minutter siden, ZoRaC skrev: Men, en sånn altså: http://www.dx.com/no/p/nodemcu-lua-esp8266-wi-fi-development-board-black-436861?tc=NOK Ja. 14 minutter siden, ZoRaC skrev: Jeg kunne tenkt meg å drive den med samme power som waterguarden, men ser den krever 3.3v? Hvordan løser man det? NodeMcu bruker 5-20V inn, så det går bra. 15 minutter siden, ZoRaC skrev: Noen som kan legge ut et screenshot som viser hvordan dette kan se ut i plugin (sånn ca)? Du definerer om io skal være inngang, utgang etc. i plugin, så opprettes det devicer i henhold til hva du velger. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blodstrupmoen Skrevet 5. mars 2017 Del Skrevet 5. mars 2017 Jeg har brukt en slik til garasjeporten min, veldig stabil og grei: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 5. mars 2017 Del Skrevet 5. mars 2017 42 minutter siden, ZoRaC skrev: Ikke programmere noe?? Where's the fun in that!? At det virker etterpå... ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ZoRaC Skrevet 6. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2017 23 timer siden, Moskus skrev: At det virker etterpå... Da har du litt for liten tiltro til egen kompetanse. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 8. mars 2017 Del Skrevet 8. mars 2017 Den 06.03.2017 klokken 20.02, ZoRaC skrev: Da har du litt for liten tiltro til egen kompetanse. Eller laaang erfaring med andres. ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thomas Foss Skrevet 16. juli 2019 Del Skrevet 16. juli 2019 Har gjort denne smart med en Wemos D1 Mini og et relee. Ser at man får kjøt den D1 med innebygget relee også men tok det jeg hadde. Kjører EspHome på denne opp i mot Home Assistant. Ca 15 linjer kode som skulle til. Delene kom vel på 3.22$ 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stones Skrevet 19. august 2019 Del Skrevet 19. august 2019 On 16/07/2019 at 19:52, Thomas Foss said: Har gjort denne smart med en Wemos D1 Mini og et relee. Ser at man får kjøt den D1 med innebygget relee også men tok det jeg hadde. Kjører EspHome på denne opp i mot Home Assistant. Ca 15 linjer kode som skulle til. Delene kom vel på 3.22$ Hva slags plugg har du brukt som passer inn i fjernkontrollen? Hvor får jeg tak i en slik? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thomas Foss Skrevet 19. august 2019 Del Skrevet 19. august 2019 53 minutter siden, stones skrev: Hva slags plugg har du brukt som passer inn i fjernkontrollen? Hvor får jeg tak i en slik? Den fulgte med når jeg fikk det installert. Tror de selger fra Waterguard også. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eskil Skrevet 4. januar 2021 Del Skrevet 4. januar 2021 On 16/07/2019 at 19:52, Thomas Foss said: Har gjort denne smart med en Wemos D1 Mini og et relee. Ser at man får kjøt den D1 med innebygget relee også men tok det jeg hadde. Kjører EspHome på denne opp i mot Home Assistant. Ca 15 linjer kode som skulle til. Delene kom vel på 3.22$ Kan du dele koden du kjører og en koblingsskjema? Litt vanskelig å se hvilke kabler som går hvor. Får du oppdatert status hvis man stenger vannet med bryteren på waterguarden og alarm om vannet stenges som følge av vannlekasje? Sitter med en wemos d1 mini og rele og tester litt... På forhånd takk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sprettballen Skrevet 12. desember 2021 Del Skrevet 12. desember 2021 Thomas Foss skrev (På 16.7.2019 den 19.52): Har gjort denne smart med en Wemos D1 Mini og et relee. Ser at man får kjøt den D1 med innebygget relee også men tok det jeg hadde. Kjører EspHome på denne opp i mot Home Assistant. Ca 15 linjer kode som skulle til. Delene kom vel på 3.22$ Jeg har også nøyaktig samme modell og kunne også godt tenke meg en litt nærmere forklaring på fremgangsmåten her om noen har fått dette til Jeg er heeelt i startgropa med litt mer avansert hjemmeautomatisering, så er veldig takknemlig for ethvert tips! God jul! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.