Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Aeon multisensor 6 in 1 treg PIR


Snowman

Anbefalte innlegg

Har en av disse, og er ikke imponert over responsen til tider.

Gjerne når det er mørkt så er den treg til å reagere.

Har satt sensitivitet til 5

Sensor står 2,5 meter unna når jeg kommer inn døra, og til tider tar det 3-5 sekunder før den blinker blått og bekrefter bevegelse.

firmware: 1.07EU

Noen som vet om dette kan være firmwarerelatert?

Har google noe, men sikkert ikke nok vil nok noen si.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blinker blått? Min blinker grønt. Men jeg har innimellom litt treghet ja, jeg har satt min til 4. 

Jeg bruker Homeseer, og der var det litt kødd med om en brukte menyen homeseer viste for å endre parameter kontra det å sende parameter selv på ## til parameteret. Så det jeg hadde "sendt" på ## parameter ble overskrevet av "menyen". 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm var ikke så enkelt dette. Forsøker å ta en "re-join" med enkelklikk og ikke dobbelklikk.

Består som Secure og blått lys.

Lokal aktivering av pir "burde" jo være "on unit" men denne tekniske verden har jo mange avarter.

Har forsøkt å vri den så den har ca 45 graders vinkel mot døra, etter et tips på dette internettet.

Om det fortsatt ikke virker så lukter det factory reset, og ny join.

 

Takker for tips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.