Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Dobbel lux måler på Fibaro motion sensor


TomB

Anbefalte innlegg

Jeg har 3 Fibaro motion sensors rundt i huset, brukes primært for å måle temp og bevegelse, men jeg har nå fått opp flere Fibaro dimmere og tenker å sette opp litt mer styring basert på hvor lyst/mørkt det er osv. På to av de 3 sensorene så har jeg 2 forskjellige enheter som heter Luminance, og de viser alltid forskjellig verdi fra hverandre, se bilde for info.

 

Er det noen som vet hvorfor jeg får to stykker, og hvem jeg eventuelt kan/skal bruke, OG/ELLER om de har forskjellig bruksområde?

 

Jeg kan nevne at de to første jeg la inn har 2 Luminance, mens den siste som jeg la inn har kun 1, den siste ble lagt inn som non-secure, mens de to første som secure, uten at jeg tror det har noe å si?

 

motion.JPG.b0e9e602a2f99d553a3ab910942bbc0b.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutes ago, Moskus said:

Mine tidligere har hatt to Luminance devicer, men kun oppdatert en av dem... blir begge oppdatert enda?

 

Ja, de oppdaterer seg hele veien. Nå er den ene 0 lux og den andre fremdeles på 67 lux. Denne ble satt opp mange måneder siden, så den har oppdatert seg senest 16:31 i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 28/03/2017 at 21:35, TomB said:

 

Ja, de oppdaterer seg hele veien. Nå er den ene 0 lux og den andre fremdeles på 67 lux. Denne ble satt opp mange måneder siden, så den har oppdatert seg senest 16:31 i dag.

 

Det var en sannhet med modifikasjoner, jeg sjekket igjen i går og da var det gått et par dager siden sist gang en av de to verdiene hadde endret seg, mens den ene var "current". Jeg har skjult den ene og ser nå om jeg kan bruke den andre.

 

Men hvordan bruker dere den for automatikk på lys? Jeg tenker at når det blir for mørkt, så skal lyset tenne. Men når lyset tenner så vil jo Lux gå opp, og kanskje gå over terskel-verdi og dermed gå ned igjen. Hvordan løser dere dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, TomB skrev:

 

Det var en sannhet med modifikasjoner, jeg sjekket igjen i går og da var det gått et par dager siden sist gang en av de to verdiene hadde endret seg, mens den ene var "current". Jeg har skjult den ene og ser nå om jeg kan bruke den andre.

 

Men hvordan bruker dere den for automatikk på lys? Jeg tenker at når det blir for mørkt, så skal lyset tenne. Men når lyset tenner så vil jo Lux gå opp, og kanskje gå over terskel-verdi og dermed gå ned igjen. Hvordan løser dere dette?

verdien for av er mye høyere enn for å skru den på,

 

skru på lampene, så leser du av lux-målingene, og setter du av-verdien til litt høyere enn det. problem solved ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.