Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Fjernstrømbryter - hvilken?


Amarillo

Anbefalte innlegg

Jeg tenkte å kjøpe noen dimbare fjernstrømbrytere (z-wave) som skal brukes for å dimme bordlamper og gulvlamper ulike steder. Noen som har noen anbefalinger til noen som funker bra? Den skal brukes sammen med Smartthings hvis det er av betydning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hjelpen. Vet du om Led-lyset går av når den ikke trekker strøm? Eller om det kan slås av på noen måte? Jeg hadde noen som lyste grønt hele tiden før, og det funket dårlig på soverommet.

 

Fjernstrømbryter er nok et ord som henger igjen fra min tid som Nexa-bruker. Clas Ohlson bruker denne betegnelsen for slike. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Amarillo skrev:

Takk for hjelpen. Vet du om Led-lyset går av når den ikke trekker strøm? Eller om det kan slås av på noen måte? Jeg hadde noen som lyste grønt hele tiden før, og det funket dårlig på soverommet.

 

Fjernstrømbryter er nok et ord som henger igjen fra min tid som Nexa-bruker. Clas Ohlson bruker denne betegnelsen for slike. 

jeg kjøpte en slik dimmer her for en stund siden, og det går an å gjøre akkurat hva man vil med lyset i ringen. om man vil sette egendefinert farge, at det følger strømforbruk, eller skru det av, gjøres det enkelt med å endre et par parameter.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 hours ago, Moskus said:

Husk at dimming og dimming kan være to veldig forskjellige ting... Jeg har ikke prøvd Nexa/Everspring sin selv.

"Smart Dimmer 6 has been engineered to be compatible with as many as possible, from traditional incandescent bulbs to energy-saving halogen bulbs with or without transformers. Smart Dimmer 6 is also compatible with dimmable LED bulbs that use traditional, TRIAC dimming."

 

"LED bulbs that use traditional, TRIAC dimming" betyr vel at den kun er kompatibel med dimbare LED som er lagd for å fungere i gammeldagse dimmere... Eller tar jeg feil?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.